تحلیل تکنیکال بازار سرمایه

تحلیل تکنیکال بازار سرمایه

مشاوره و تحلیل تکنیکال بورس طلا سکه انس فارکس
تحلیل تکنیکال بازار سرمایه

تحلیل تکنیکال بازار سرمایه

مشاوره و تحلیل تکنیکال بورس طلا سکه انس فارکس

کف قیمتی سهام را بشناسید و خرید کنید + زندگی‌نامه جان تمپلتون

در این مطلب به زندگی‌نامه جان تمپلتون می‌پردازیم، فردی که لقب «شکارچی جهانی قیمت مناسب» را یدک می‌کشد.

 

این سرمایه‌گذار مشهور یک توصیه معروف دارد که شاید کاربرد ویژه‌ای در بازار سرمایه فعلی ایران داشته باشد. او در یکی از اظهارنظرهای خود می‌گوید «اگر شما واقعا یک سرمایه‌گذار بلندمدت هستید، به بازار کساد به عنوان موقعیتی برای کسب درآمد نگاه خواهید کرد.»
 
ادامه مطلب ...

ده قانون طلایی مورفی در تحلیل تکنیکال

در بازارهای مالی جهت خرید و فروش دارایی‌ها دو روش مستقل به نام‌های «فاندانتال» و تکنیکال وجود دارند که هر یک طرفداران و متخصصان کارکشته‌ای دارند. در این میان، تحلیل تکنیکال با تمرکز بر نمودارهای تغییر قیمت در گذشته، به پیش‌بینی روند آینده می‌پردازد.

  در زیر مطلبی از زبان یکی از تحلیلگران شناخته شده عرصه تکنیکال یعنی «جان مورفی» رانقل کنیم:

 

ادامه مطلب ...

افزایش سرمایه در بورس چگونه اتفاق می افتد؟


افزایش سرمایه عبارت است از افزایش اسمی میزان سرمایه ثبت شده شرکت یا به عبارت دیگر افزایش تعداد سهام منتشره توسط شرکتهای سهامی.
شرکتها در مواقعی که احتیاج به نقدینگی برای فعالیت های جدید یا توسعه فعالیتهای قبلی دارند از یکی از مزایای حضور در بورس یعنی اقدام به افزایش سرمایه می نمایند.

 

ادامه مطلب ...

ارزیابی سهام عادی

اصولا" دودیدگاه اصلی و نسبتا" متفاوت در ارزیابی سهام وجود دارد که یکی اساس ارزیابی را داراییهای شرکت و دیگری، مبنای ارزیابی را عملکرد یا سودآوری قرار می دهد. البته یک دیدگاه میانه نیز وجود دارد که از هردو مبنا برای ارزیابی استفاده می کند. ارزیابی سهام با استفاده از هر یک از دیدگاهها به روشهای متعدد صورت میگیرد که برخی از آنها به شرح زیر است.

 

ادامه مطلب ...

نجات کسب و کار در دوران رکود اقتصاد

در یک دوران سخت اقتصادی معمولا در سه بخش تغییرات ایجاد می‌شود:

- بودجه

- رفتار مصرف‌کننده

- بازار

چگونه به تغییر بودجه واکنش نشان دهیم؟

 

ادامه مطلب ...

نقش احساسات در معامله


همه ما شنیده ایم که روانشناسی اصل بسیار مهمی از ترید است. بعضی مثل دکتر الدر آنرا یکی از ارکان سه گانه سه پایه ترید میدانند. بعضی از دوستان هم آنرا درصد مهمی از استراتژی یک تریدر می شناسند. خلاصه کسی نیست که بخواهد ییا بتواند نقش روانشناسی را در ترید انکار کند.

 

  ادامه مطلب ...

آشنایی مقدماتی اما جامع بورس



همهی افراد جامعهی ما بورس را نمیشناسند و با نحوهی سرمایهگذاری در آن و فواید و سودمندیهای ناشی از آن آشنا نیستند. این در حالی است که آشنایی با بورس و فعالیت در آن میتواند در زندگی اقتصادی مردم بسیار مؤثر باشد. تا همین سالهای اخیر، بیشتر مردم پساندازهای خود را فقط در بانکها نگهداری میکردند و با راههای دیگر استفاده از اندوختههای خود آشنا نبودند. اما امروزه بسیار شنیده میشود که راه دیگری هم برای استفاده از پساندازها وجود دارد و آن این است که یک فرد عادی میتواند در مالکیت واحدهای تولیدی و تجاری بزرگ مشارکت نماید و از نتایج مشارکت و سرمایهگذاری خود به سادگی بهرهمند شود. اما به راستی چگونه ممکن است یک فرد عادی با سرمایهای اندک در سرمایهگذاریهای بزرگی شریک شود در حالی که نه شرکای خود را میشناسد و نه امکان کسب اطلاع از نحوهی فعالیت، میزان هزینهها، درآمدها و ... دارد؛ گذشته از این، اصلاً چنین کسی چگونه میتواند از حساب و دخل و خرج این مرکز تولیدی که در آن مشارکت کرده است آگاهی پیدا کند؟

 

ادامه مطلب ...

علت های شکست در بازار ارز


اکثر افراد در بازار ارز بین الملل متضرر می شوند و این یک حقیقت است.اما چرا این اتفاق می افتد؟
علت آن ساده است زیرا اکثر افراد با یک تفکر اشتباه وارد بازار ارز بین الملل می شوند.آنها بازار ارز بین الملل را راهی سریع برای ثروتمند شدن می دانند و سپس به بدترین شکل متوجه می شوند که بازار ارز بین الملل طرحی برای ثروتمند شدن نیست.بازار ارز بین الملل در واقع تجارت است و باید از این دیدگاه به آن نگاه کرد.

مهم ترین اشتباهاتی که ممکن است باعث ضرر شما در بازار ارز بین الملل شود عبارتند از:

  ادامه مطلب ...

هشت افسانه رایج در بازار ارز بین الملل

شایعات و باورهای غلط فراوانی در بازار ارز بین الملل وجود دارد. اما متداول‌ترین آنها کدام است؟ به چه اخباری باید شک کرد؟پشت پرده این شایعات چیست؟
بحثها، مقالات و نظرات مختلفی در این خصوص وجود دارد اما همه آنها ارزش مطالعه ندارد و قابل اعتماد نیستند. فراموش نکنید پستهایی با عناوین شبیه "نرم افزار معاملات خودکار با سود 100٪ تضمینی بدون ضرر" تلویحاً به شما می گوید این نرم را به هر قیمتی شده بخرید.

 

ادامه مطلب ...

توافقنامه برتون وودز


کنفرانس برتون وودز (Bretton-Woods Conference) در سال ۱۹۴۴ ساختار اقتصادی جهان بعد از جنگ جهانی دوم بر اساس سیستم آمریکایی اقتصاد جهانی لیبرال شکل گرفت . آمریکا بعد از جنگ جهانی دوم بعنوان قدرت برتر نظامی و اقتصادی و سیاسی مطرح شد و سیستم اقتصادی جهان بر اساس اندیشه‌های هری دکستر وایت و جان مینارد کینز شکل گرفت.

  

ادامه مطلب ...

دلایل شکست سرمایه گذاری


یکی از دلایل واضح سر و کار داشتن با بازاری است که در هر ثانیه حرکت قیمتها را به صورت لحظه ای به ما نشان می دهد و احساسات ما را برای ورود به بازار و گرفتن تصمیم غلط هدف قرار میدهد و این احساس به ما می گوید که اگر به زودی وارد معامله نشوی فرصت را از دست خواهی داد و ما با تفکر به این که "خوب این اون جایی هست که زندگی من رو بهتر میکنه" بدون توجه به سیستم خود یا اصلا نداشتن سیستم وارد بازار می شویم. و خوب نتیجه را هم اکثر سرمایه گذارها با آن روبرو شده و نتیجه آن را دیده اند , بازار بر خلاف جهت و تصور ما حرکت کرده و ما همینطور منتظر هستیم که قیمت در جهت سرمایه گذاری و خواسته ما بر گردد تا جایی که معمولا حساب ما خالی خواهد شد .

  

ادامه مطلب ...

سیستم ترید لاک پشتها


 یک سیستم ترید کامل است که به همه جوانب ترید نظر دارد. روشهای مکانیکی ترید از موفق ترین روشهای موجود هستند به این دلیل که احساسات انسانی در آنها دخالت نمیکنند.
روشهای مکانیکی خوب، روشهایی هستند که تمام پروسه را مکانیزه کرده باشند و برای هر سوالی که پیش می آید پاسخی داشته باشند. اینگونه روشها معمولاً نتایج یکنواخت تری نسبت به سایر روشها دارند زیرا پاسخ هیچ سوالی را به تریدر واگذار نمیکنند.
اگر شما بدانید که سیستمتان در دراز مدت سودده است، راحتتر میتوانید در زمانهایی که سیستم ضرر میدهد ترید کنید. اگر شما تنها بر قضاوت خودتان اتکا کنید ممکن است زمانی که باید قاطعانه پیش بروید، عقب بکشید و زمانی که باید احتیاط کنید بی محابا جلو بروید.
اگر به سیستم مکانیکی قابل اطمینانی که جوابش را پس داده و نتایج یکنواختی گرفته بدون توجه به احساسات درونیتان اعتماد کنید، به دلیل یکنواختی نتایج سیستم مکانیکی میتوانید به منطقه سود وارد شوید کاری که گاهی در دیگر سیستمها با تردید تریدر همراه خواهد بود.

 

ادامه مطلب ...

تمرین برای غلبه بر مشکلات ( راهکار خرس قطبی )


  • اگر 10 دقیقه به شما فرصت دهند به خرس سفید قطبی فکر نکنید

  • در آن 10 دقیقه فقط به خرس سفید قطبی فکر می کنید

  • پس سعی نکنید از فکر کردن به مشکلاتتان فرار کنید.

  • چون این کار نتیجه عکس می دهد.

  • همه مشکلاتتان را روی میز بریزید.

  • شاید اوضاع آن قدرها هم که فکر می کنید بد نباشد

  • چکها و بدهکاریهای خود را بررسی کنید.

  • برای هرکدام تاریخی تعیین کنید و برای بودجه خود برنامه ریزی کنید.

  • این کار استرس شما را تاحد زیادی کاهش می دهد و می توانید به درستی فکر کنید


 

سیگنال سل در انس جهانی طلا

با سلام

سیگنال سل در انس صادر شده است با هدف تی پی 1212 دلار .



این تنها تحلیل و نظر شخصی بنده است، شما خود مسئول هر تصمیمی هستید .

شاد و پیروز باشید .



معانی و مفاهیم حیوان های بورسی!!! ( گاو . خرس و ... )

نام وال استریت برگرفته از نام دیواری است که در بالای منهتن کشیده شده بود تا زیستگاه احشام را از محل زندگی مردم جدا کند و از ورود حیوانات به داخل شهر جلوگیری کند.به یاد بود آن دوران در وال استریت از چهار حیوان به عنوان نماد نام برده می شود .


گاو ،خرس ،خوک و گوسفند


معامله گران می گویند گاوها و خرس ها پول در می آورند اما خوک ها و گوسفندها قربانی می شوند.یک گاو با شاخ هایش می جنگد و به وسیله آن حریف را به سمت بالا پرتاب می کند.


گاوها خریداران هستند کسانی که روندهای صعودی را تشخیص می دهند و از افزایش قیمت پول در می آورند.اما یک خرس با پنجه هایش حریف را به زمین می کوبد خرس ها فروشندگانی هستند که با فروش در روندهای نزولی از ریزش قیمت به سود می رسند.


خوک ها نماد طمع کارانند زمانی که برای برآوردن حس طمع خود دست به معامله می زنند خود را قربانی می کنند. بعضی از خوک ها اقدام به معاملاتی با حجم بسیار بالا نسبت به میزان سرمایه شان می کنند که با یک نوسان کوچک بر خلاف جهت معامله شان نابود می شوند و خوک های دیگر به امیدسودهای بیشتر و بزرگ تر آن قدر در معامله ای که به سود نشسته است می مانند تا جهت بازار عوض می شود و همان سود را نیز از دست می دهند.


گوسفندها بسیار منفعل و ترسو عمل می کنند و منتظر می مانند تا از روند حاکم و اساتید اعظم ونظرات دیگران پیروی کنند. آن ها شاخ گاو بر سر خود می گذارند و گاهی نیز لباس خرس می پوشندو سعی می کنند که مثل آنها رفتار کنند.


گوسفندها را می توان از روی بع بع کردن های سوزناکشان زمانی که بازا ر دچار تغییر و نوسان می شودشناخت.


زمانی که بازار باز می شود گاوها می خرند - خرس ها می فروشند - خوک ها و گوسفندهازیر دست و پا له می شوند و معامله گرانی که هنوز تصمیم نگرفته اند خارج از گود به نظاره می نشینند.



تفاوت اصلی ثروتمندان و فقرا



 ثروتمندان یک بار کار می‌کنند تا یک عمر بخورند و فقرا یک‌بار می‌خورند تا یک عمر کار کنند.

  • اگر زندگی ثروتمندان را به طور دقیق و حساب‌شده مطالعه کنید، متوجه خواهید شد که تمام تلاش آن‌ها در ابتدا، رسیدن به استقلال مالی است. آن‌ها تلاش می‌کنند که برای خود، یک منبع درآمدی ایجاد کنند و بتوانند از آن در تامین هزینه‌های روزمره زندگی خود استفاده کنند. تمام هم وغم آن‌ها این است که در اثر تلاش مقطعی، یک درآمد پایدار و دائمی ایجاد کنند و بعد از آن بتوانند به آزادی فکری، مالی و… برسند.
 
ادامه مطلب ...

تفاوت کشورهای ثروتمند و فقیر در چیست؟




1ـ تفاوت کشورهای ثروتمند و فقیر ،تفاوت قدمت آنها نیست. زیرا برای مثال کشور مصر بیش از 3000 سال تاریخ مکتوب دارد و فقیر است! اما کشورهای جدیدی مانندسنگاپور؛کانادا،نیوزیلند،استرالیاکه150سال پیش وضعیت قابل توجهی نداشتند؛ اکنون جزو کشورهایی توسعه یافته وثروتمند محسوب می شوند.

2ـ تفاوت کشورهای فقیر و ثروتمند در میزان منابع طبیعی قابل استحصال آنها هم نیست ، زیرا به عنوان مثال ژاپن کشوری است که سرزمین بسیار محدودی دارد که 80 درصد آن کوه‌هایی است که مناسب کشاورزی و دامداری نیست ،اما سومین اقتصاد قدرتمند جهان پس از آمریکا و چین است.
این کشور مانند یک کارخانه پهناور و شناروی می‌باشد که مواد خام را از همه جهان وارد کرده و به صورت محصولات پیشرفته صادر می‌کند .

 

ادامه مطلب ...

20 تفاوت بین افکار افراد ثروتمند و افراد معمولی

1. آدم های معمولی فکر می کنند پول چرک کف دست و ریشه همه بدی هاست، در حالیکه از نظر ثروتمندان فقر ریشه همه بدی هاست.


2. آدم های معمولی توجه به خود را بد می دانند، در حالیکه از نظر ثروتمندان توجه به خود نوعی پرهیزکاری است.


3. آدم های معمولی فکر می کنند همه چیز شانسی و الله بختکی است، در حالیکه از نظر 

ثروتمندان زندگی یعنی جنبش، حرکت و عمل.

 

ادامه مطلب ...

تحلیل تکنیکال سهام سرمایه گذاری خوارزمی ( وخارزم )


با سلام و احترام


مطابق نمودار منطقه ی حمایتی سهم مشخص شده است ، نفوذ به زیر این ناحیه ، رشد سهم را به کما خواهد برد .

اما امید است سهم با شکست سطح مقاومت R بتواند هدف خود را فعال نماید و اولین سیگنال رشد کوتاه مدت خود را صادر نماید .




این تنها تحلیل و نظر شخصی بنده است، شما خود مسئول هر تصمیمی هستید .

شاد و پیروز باشید .

تحلیل تکنیکال سهام سایپا آذین


با سلام


تحلیل تکنیکال خاذین مطابق نمودار زیر گویای سطح مقاومت R و سطح حمایت S است .

عبور قیمت از سطح مقاومت 260 تومانی سهم اولین سیگنال برای خرید سهم در کوتاه مدت است .



این تنها تحلیل و نظر شخصی بنده است، شما خود مسئول هر تصمیمی هستید .

شاد و پیروز باشید .