تحلیل تکنیکال بازار سرمایه

تحلیل تکنیکال بازار سرمایه

مشاوره و تحلیل تکنیکال بورس طلا سکه انس فارکس
تحلیل تکنیکال بازار سرمایه

تحلیل تکنیکال بازار سرمایه

مشاوره و تحلیل تکنیکال بورس طلا سکه انس فارکس

احتمال افزایش نرخ بهره در آمریکا سه ماه به تعویق افتاد


پس از نشست دو روزه بانک مرکزی آمریکا درباره نرخ بهره و سیاستهای نوین پولی در این کشور تصمیم‌گیری افزایش نرخ بهره در آمریکا به ماه ژوئن موکول شد.

خبرگزاری فارس: احتمال افزایش نرخ بهره در آمریکا سه ماه به تعویق افتاد/بازار آمریکا به هم ریخت






این بانک با توجه به سقوط قیمت نفت و افزایش بهای دلار در ماههای اخیر، و از آنجا که سود فعالیتهای اقتصادی در این کشور با فعالیت شرکتهای چندملیتی گره خورده است، تصمیم جدید را اتخاذ کرد.به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از واشینگتن پست به گزارش بانک مرکزی آمریکا، تصمیم گیری درباره افزایش نرخ بهره به ماه ژوئن موکول شد و به این ترتیب نسبت به خواسته سرمایه گذاران این کشور برای حفظ نرخ کنونی بهره، انعطاف پذیری نشان داده شد.

این بار در بیانیه بانک مرکزی، از به کارگیری کلمه «صبوری» برای شرح وضعیت اقتصادی ایالات متحده آمریکا خودداری شد و در مقابل تاکید شد که بهبود بازار کار امروز، حاصل تصمیم آنها در سال 2006 میلادی برای کنترل نرخ بهره در این کشور است.

اعلام این خبر باعث افت شاخص سهام در بازار بورس وال استریت و در مقابل افزایش ارزش یورو در مقابل دلار شد.


تحلیل شاخص کل بورس

با سلام و احترام

همانطور که از قبل عرض کرده بودم شاخص به نزدیک های هدف ماهانه خود یعنی 63700 واحد رسید و این سطح کمی باعث افزایش شاخص شد و به عبارتی مسکن موقتی شاخص بود .

بعد از این افزایش موقتی منتظر این زلزله ی باورنکردنی بودیم که فرصت نشد عرض کنم . ( هرچند به دیدگان بنده این مقدار افت در یک روز باورنکردنی است ) . که شاکرم این اتفاق قبل سال جدید رخ داد .

از حال و روز این کمای شاخص که بگذریم تک سهم های خوبی چشم نوازی می کنند . دیگر منفی بورس به پایان رسید .

که انشالله با چارت و تحلیل در سال اینده در خدمت اساتید بزرگوار خواهم بود .

پیشاپیش آرزوی سالی پر خیر و برکت همراه با سلامتی دارم .

التماس دعا

سیگنال فارکسی 4 ( ترکیبی )

با سلام و احترام


در زیر چارت و دیتای جفت ارز NZD/USD آورده شده است . بررسی های اولیه الگوی هارمونیک خفاش را آشکار می کند که در چارت برای درک بهتر نشان داده شده است .

منطقه حساس PRZ مشخص شده اما سیگنال ورود می تواند شکست 0.7328 باشد و مجموعه اهداف الگو نیز در چارت تعیین شده اند .

حد ضرر برای این سیگنال مطابق اصل الگوهای هارمونیک چند پیپ زیر  D point  است .


  



این تنها تحلیل و نظر بنده است و شما خود مسئول هر تصمیمی هستید .
شاد و پیروز باشید .

تحلیل تکنیکال USDJPY

با سلام و احترام 


نظر شما را به الگوی ABCD  در جفت ارز دلار/ین جلب می کنم . ناگفته نماند که بنده از این الگوی پر سود این هفته بی بهره ماندم .



شاد و پیروز باشید .

تحلیل تکنیکال سهام شرکت سیمان کارون

با سلام و احترام


چارت روزانه شرکت سیمان کارون با نماد سکارون در زیر نمایش داده شده است .




همانطور که مشاهده می فرمایید سه سطح حمایت مقاومت هفتگی در قیمت های 472 و 600 و 682 مشخص شده اند ، سهم به لحاظ روانی دو سطح حمایت خود را بدون هیچ اصلاحی شکسته تا اینکه در نزدیکی های محدوده ی سطح حمایتی 472 متوقف شده است و شروع به کف سازی قابل تاملی نموده است .


* سناریوی خرید سهم با شکست سطح مقاومت داخلی یعنی Middle R می تواند آغاز شود که انتظار می رود تا سطح مقاومت 600 رشد کند .


* سناریوی معکوس یعنی تزلزل در شکست سطح مقاومت داخلی و بازگشت به فاز استراحت سهم است و حاکی از این است که نیروهای عرضه و تقاضا در تعادل نسبی به سر می‌برند و هیچ یک قدرتِ جا به جا کردن قیمت و شکستن سطح کف و سقف را ندارند.



این تنها تحلیل و نظر بنده است و شما خود مسئول هر تصمیمی هستید .
شاد و پیروز باشید .

بررسی تحلیل تکنیکال انس

با سلام و احترام

انس تا این لحظه فقط توانسته هدف شماره یک یعنی محدوده ی 1220 دلار را کاور کند و هرچند هدف شماره 2 هنوز جز اهداف فعال محسوب می شود ، اما با توجه به اخبار اخیر و ریزش امروز انس که مرز روانی و سطح حمایت بسیار مهم خود را لمس نمود ، می توان این طور نتیجه گرفت که انس در حال تصمیم گیری برای سقوط یا صعود است بعبارتی سرمایه گذاران بین المللی در شرایط کنونی منتظر روشن شدن وضعیت نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا هستند تا تاثیرات آن بر ارزش دلار و قیمت طلا بهتر مشخص شود. 
این امر موجب افزایش ریسک هر گونه تریدی در این فلز گرانبها شده است . چرا که دور از ذهن نیست یک جهش قیمتی به سمت هدف شماره 2 خود را در پیش بگیرد و مجدد بخواهد آهنگ نزول را بنوازد .

 بنابراین احتیاط شرط عقل است .

:) 

تحلیل تکنیکال اف ایکس استریت از روند تحولات قیمت طلا

تازه ترین تحلیل تکنیکال اف ایکس استریت حاکی است که سطح حمایتی قیمت طلا نیز در شرایط کنونی 1200 دلار است و اگر این سطح شکسته شود قیمت طلا با افت شدیدتری روبرو خواهد شد.




به نقل از پایگاه اینترنتی اف ایکس استریت، تحلیل تکنیکال حاکی است که سطح حمایتی قیمت طلا در شرایط کنونی 1200 دلار است و اگر این سطح شکسته شود قیمت طلا با افت شدیدتری روبرو خواهد شد.

این تحلیل تکنیکال نشان می دهد که سطح مقاومتی قیمت طلا در کوتاه مدت 1215 دلار خواهد بود و اگر این سطح شکسته شود احتمال افزایش بیشتر قیمت طلا وجود خواهد داشت.

بر اساس این گزارش توصیه کارشناسان اقتصادی به سرمایه گذاران بین المللی این است که منتظر انتشار گزارش روز جمعه وزارت کار آمریکا و همچنین برگزاری نشست بانک مرکزی اروپا باشند و سپس نسبت به خرید یا فروش طلا اقدام کنند.

نشست بانک مرکزی اروپا امروز پنج شنبه برگزار خواهد شد و وزارت کار آمریکا نیز فردا جمعه گزارش مهم خود در خصوص وضعیت بازار اشتغال و نرخ بیکاری را منتشر خواهد کرد.

بعید به نظر می رسد که قیمت طلا تا پیش از انتشار گزارش وزارت کار آمریکا با نوسان شدیدی روبرو شود و به احتمال زیاد بین 1200 تا 1215 دلار در نوسان خواهد بود.


دراگی خبر داد: بانک مرکزی اروپا از دوشنبه آینده برنامه خرید اوراق قرضه را آغاز می کند .

رئیس بانک مرکزی اروپا در پایان نشست امروز این بانک تاکید کرد که برنامه خرید اوراق قرضه منطقه یورو از روز دوشنبه آینده آغاز خواهد شد.





به نقل از بلومبرگ، ماریو دراگی رئیس بانک مرکزی اروپا تصریح کرد که بانک مرکزی اروپا قصد دارد به منظور مقابله با رکود اقتصادی و ادامه روند نزولی قیمت ها در منطقه یورو ، برنامه خرید اوراق قرضه را از روز دوشنبه آینده آغاز کند.

بر اساس این گزارش شش سال پس از اینکه فدرال رزرو آمریکا اجرای برنامه محرک پولی را آغاز کرد بانک مرکزی اروپا نیز قصد دارد از هفته آینده برنامه خرید 60 میلیارد یورو اوراق قرضه در هر ماه را آغاز کند.

ادامه روند نزولی نرخ تورم در منطقه یورو نگرانی های زیادی را نسبت به اوضاع اقتصادی کشورهای اروپایی به وجود آورده است. 

بانک مرکزی اروپا در پایان این نشست نرخ بهره خود را بدون تغییر حفظ کرده است. برپایه گزارش سایت طلا، دراگی پیش بینی کرد که نرخ تورم منطقه یورو امسال بدون تغییر چندانی روبرو خواهد شد ولی سال آینده این رقم به بیش از 1.5 درصد و در سال 2017 نیز به بیش از 1.8 درصد خواهد رسید.

رشد اقتصادی منطقه یورو نیز امسال به 1.5 درصد خواهد رسید و سال آینده نیز این رقم به 1.9 درصد و در سال 2017 میلادی نیز به بیش از 2.1 درصد می رسد.

10 شرکت بزرگ تولید کننده طلای جهان معرفی شدند .



 به نقل از پایگاه اینترنتی ماینینگ، از این 10 شرکت بزرگ معدنی جهان، 4 شرکت طی سال گذشته با کاهش تولید نسبت به سال 2013 روبرو شده و 6 شرکت دیگر نیز تولید طلای خود را در این مدت افزایش داده اند.

بر اساس این گزارش شرکت باریک گلد کانادا با تولید 6.25 میلیون اونس طلا در سال گذشته با پشت سر گذاشتن سایر رقبا عنوان بزرگترین تولید کننده طلای جهان را کسب کرده است.

تولید طلای این شرکت نسبت به 7.17 میلیون اونس سال 2013 میلادی بیش از 13 درصد کاهش داشته است.شرکت آمریکایی نیومونت نیز با تولید 4.85 میلیون اونس طلا در جایگاه دوم ایستاده است. تولید این شرکت نیز نسبت به سال 2013 میلادی بیش از 4 درصد کاهش داشته است.
در رتبه سوم این فهرست شرکت آنگلو گلد قرار گرفته است. این شرکت در سال گذشته 4.44 میلیون اونس طلا تولید کرده که نسبت به سال قبل از آن 8 درصد رشد نشان می دهد.
رتبه چهارم به شرکت گلدکورپ اختصاص یافته است. این شرکت در سال گذشته 2.87 میلیون اونس طلا تولید کرده که نسبت به سال 2013 میلادی بیش از 7.5 درصد رشد داشته است.
دیگر شرکت کانادایی یعنی کینروس نیز با تولید 2.71 میلیون اونس طلا در جایگاه پنجم قرار گرفته است. شرکت استرالیایی نیوکرست نیز با تولید 2.33 میلیون اونس طلا در مکان ششم است. تولید این شرکت نسبت به 2013 میلادی یک درصد کاهش داشته است.
شرکت گلد فیلدز آفریقای جنوبی نیز سال گذشته 2.22 میلیون اونس طلا تولید کرده و در رتبه هفتم قرار گرفته است. تولید این شرکت نسبت به سال 2013 میلادی بیش از 10 درصد رشد داشته است.
جایگاه هشتم به شرکت روسی پولیوس گلد رسیده است. این شرکت سال گذشته 1.7 میلیون اونس تولید داشته که نسبت به 2013 میلادی 3 درصد رشد داشته است.
شرکت آگنیکو ایگل کانادا نیز با 1.43 میلیون اونس در رتبه نهم قرار گرفته که تولید این شرکت نسبت به 2013 میلادی بیش از 30 درصد رشد داشته است و در نهایت شرکت آمریکایی فریپورت نیز با 1.25 میلیون اونس در جایگاه دهم است.


سیگنال فارکسی 3 ( انس )

با سلام و احترام


مطابق چارت یک ساعته در انس جهانی شاهد کانالیزه شدن و واکنش به سطوح حمایت و مقاومت مشهود است .

در صورت گذر انس از محدوده ی 1211 و شکستن این سقف میان روندی می توان شاهد رشد بیشتر آن بود .

هدف اولیه 1220 و هدف ثانویه آن 1231 است .

حد ضرر : خروج از کانال و شکست سطح 1206 دلار


GOLD Symbol
  2015.02.26Market Date & Time
BUYOrder
1211Position
1220Tp1
1231Tp2




این تنها تحلیل و نظر بنده است و شما خود مسئول هر تصمیمی هستید .
شاد و پیروز باشید .

رونمایی از شاخص‌های جدید بورس


پس از 6 سال سه‌ شاخص جدید‌ برای‌ بورس

سه شاخص جدید برای بورس از امروز در بازار سرمایه استفاده شد که شاخص قیمت وزنی هم برای اهالی بازار سرمایه به دلیل اینکه در بازه زمانی طولانی‌تری منتشر شده و هم برای شرکت‌های بازار سرمایه یک وزن ارزش بازاری را متصور شده است.

محمد فطانت، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در نشست هم اندیشی فعالان بازار سرمایه با مسوولان ارشد اقتصادی از انتشار "شاخص قیمت وزنی"، "شاخص قیمت هم وزن" و "شاخص کل هم وزن" خبر داد. محمودرضا خواجه‌نصیری- مدیر نظارت بر بورس‌ها و بازارهای سازمان بورس- نیز  بلافاصله بعد از آن اعلام کرده است که هر سه شاخص در سایت  www.tsetmc.com قرار گرفته است . 

 

ادامه مطلب ...

نتیجه تحلیل تکنیکال پکویر


با سلام و احترام


با بررسی نتیجه تحلیل سهام شرکت کویر تایر در خدمت شما هستم :


تحلیل صورت گرفته :

مطابق چارت روزانه ی زیر سقف روزانه  1800 و سقف هفتگی 1915 دارد .این سقف هفتگی نقش سطح حمایت را در گذشته سهم دارد که با شکست این سطح از حمایت تبدیل به مقاومت مهمی شده است و علاوه بر آن هدف میانمدت و هفتگی 1580 را فعال نموده است .


نتیجه :


همانطور اشاره شد و مطابق چارتهای زیر، سهم هدف نزولی خود را زده و حتی فراتر رفته و با لمس خط وسط چنگال آندرو  و حمایت سهم در رقم 1452 مواجه شده است .







این تنها تحلیل و نظر بنده است و شما خود مسئول هر تصمیمی هستید .
شاد و پیروز باشید .


رفتار شاخص بورس در مذاکرات

با سلام و احترام


بورس تهران در حالی به رالی نزولی خود ادامه می دهد که اکثر سهم ها در یک بررسی کلی در محدوده ی کف قیمتی خود قرار دارند. :)




به طوریکه بررسی های میان مدت برخی سهم ها حاکی از رشد مثبت دارند و خبر موفقیت آمیز مذاکرات می تواند تریگر آن باشد .


** همچنان سطوح حمایت ، مقاومت ذکر شده ی قبلی معتبر می باشند .


شاد و پیروز باشید .


پاسخ پیغام یکی از خوانندگان

با سلام و احترام 


در زیر پیغام یکی از خوانندگان وبلاگ را آورده ام ، چرا که احساس کردم سوالهای ایشان ، سوال خیلی ها می تواند باشد .


متن پیغام :
باتشکر فراوان از شما هم وطن گرامی بخاطر مطالب پر محتوای وبلاگتون 
1. چطور یک شهر وند ایرانی می تواند در نزدک سرمایه گذاری کند؟ 
2. آیا نزدک دبی همان نزدک نیویورک است؟ 
3. چطور میشود بصورت حرفه ای آموزش دید؟
انتهای پیام



پاسخ ها

1. سازو کار بورس های بین الملی بسیار راحت و کاربر پسند می باشد ، بطوریکه هر کسی که سرمایه حداقلی تعیین شده جهت باز کرد حساب اولیه و دسترسی به اینترنت را دارد می تواند در بورس های بین المللی سرمایه گذاری کند و بطور مثال سهام شرکت اپل را بخرد ، نگه دارد و بفروشد . در واقع سهولت استفاده از پلتفرم های معاملاتی کارگزارها را به شدت به رقابت سوق داده ، طوری که با سرمایه گذاری مبلغ های مشخصی ( هر کارگزار متفاوت است ) می توانید دسترسی به  بازارها ، بورسها و شاخص های بین المللی پیدا کنید و اقدام به معامله کنید .

2. تا جایکه بنده اطلاع دارم بورس نزدک دوبی یک بورس بین المللی منطقه ای است و متفاوت از نزدک امریکاست .

3. از هر جایی می توان شروع کرد ( کتابها و جزوات آموزشی ، سایتها و کلاسهای آموزشی موسسات و ... ) ، در واقع به تعداد انسانهای روی زمین ، راه هست برای رسیدن به خدا ...

شاد و پیروز باشید .