تحلیل تکنیکال بازار سرمایه

تحلیل تکنیکال بازار سرمایه

مشاوره و تحلیل تکنیکال بورس طلا سکه انس فارکس
تحلیل تکنیکال بازار سرمایه

تحلیل تکنیکال بازار سرمایه

مشاوره و تحلیل تکنیکال بورس طلا سکه انس فارکس

تحلیل تکنیکال شاخص دلار USD Index

با سلام و احترام


مطابق دیتای شاخص دلار در تایم فریم 4 ساعته زیر ، شاخص پس از برخورد با کف چنگال اندرو و سپس با شکست سطح حمایت خود در R zone اهداف خود را در T1 , T2  فعال کرده است و انتظار رشد دلار حداقل تا 97.35 متصور است .




این تنها تحلیل و نظر بنده است ،شما خود مسئول هر تصمیمی هستید .
شاد و پیروز باشید .


نتایج سیگنالها و تحلیل های GBP/USD و EUR/JPY

با سلام و احترام


مطابق آنچه در چارت به عنوان سطح حمایت در نظر گرفته شده بود ، در هر دو جفت ارز ،  مورد حمایت واقع گردید و هیچ شکستی حاصل نشد ، در نتیجه دستور ترید اعمال نگردید .

  ادامه مطلب ...

سیگنال فارکسی ترکیبی 6

با سلام و احترام


مطابق چارت زیر که  برای جفت ارز EUR/ JPY ، در تایم فریم 4 ساعته تهیه شده است در منطقه 134.49 شاهد یک سطح حمایت مهم  بر اساس خطوط روند هستیم . نکته قابل تامل ظهور الگوی سر و گردن در این ناحیه حساس است .

با توجه به شرایط موجود سیگنال SELL با شکست این سطح حمایت صادر می گردد .

اهداف به ترتیب در 133.59 و 132.53 کشف شده اند .





این تنها تحلیل و نظر بنده است ،شما خود مسئول هر تصمیمی هستید .
شاد و پیروز باشید .

تحلیل تکنیکال جفت ارز پوند - دلار GBP/USD

با سلام و احترام


مطابق چارت زیر که در تایم فریم 1 ساعته تهیه شده است ، دو سطح حمایت مهم جفت ارز GBP/USD  متاثر از تایم فریم های 4 ساعته و روزانه مشخص شده اند .



شکست این سطوح در صورت محیا بودن شرایط نوید نزول بیشتر این جفت ارز می باشد .


این تنها تحلیل و نظر بنده است ،شما خود مسئول هر تصمیمی هستید .
شاد و پیروز باشید .

حکایت انوشیروان و لقمان و سرنوشت بورس


 علیرضا عسگری مارانی که از کارشناسان و فعالان قدیمی و معروف بازارسرمایه ایران بشمار می رود، با ارایه یادداشتی در روزنامه اعتماد، ضمن اشاره به ارتباط دو حکایت از انوشیروان و لقمان با سرنوشت بورس ایران ، 9 راهکار برای خروج از رکود بازار ارایه کرد که در ادامه می خوانید:

 

ادامه مطلب ...

تحلیل شاخص کل بورس

با سلام و احترام


شاخص کل از دیدگاه سطوح حمایت و مقاومت 


شاخص کل با شکست سطح حمایت مهم خود یعنی 65100 همچنان با حجم های قابل توجهی به روند نزولی خود ادامه می دهد و سطوح حمایت های خود را پیاپی بی اثر می کند .



این تنها تحلیل و نظر بنده است شما خود مسئول هر تصمیمی هستید .
شاد و پیروز باشید .


اوراق تسهیلات مسکن( تسه) چیست؟




این اوراق توسط بانک مسکن منتشر می‌گردد. این بانک "حساب سپرده سرمایه‌گذاری ممتاز" را ایجاد نموده به طوریکه سپرده گذاران این حساب علاوه بر دریافت سود سپرده کوتاه مدت عادی، از اوراق تسهیلات مسکن نیز بهره‌مند می‌گردند. 

مشخصات اوراق تسهیلات مسکن 

  ادامه مطلب ...

مخاطراتی که سرمایه گذاری خارجی در بورس رقم خواهد زد

با نگاه به آنچه که در لوزان و گفتگوهای هسته‌ای به دست آمد و امیدی که دست یابی به تفاهم و رفع تحریم‌ها ایجاد شده است، هر روز شاهد اظهاراتی در خصوص تمایل سرمایه‌گذاران خارجی برای حضور در بازار بورس ایران هستیم. حضور این سرمایه‌گذاران در نگاه نخست مفید و حایر اهمیت است و نوید ورود نقدینگی جدید را می‌دهد، اما مخاطراتی هم در آن نهفته است که اگر به آن‌ها توجه نشود، امکان ایجاد مشکلات بزرگی در آینده وجود خواهد داشت. این مشکلات را می‌توان در محورهای زیر دسته‌بندی کرد:



 
ادامه مطلب ...

بدون شرحی از سهام شرکت گسترش تجارت و سرمایه ایرانیان

با سلام و احترام


مشغول تحلیل و بررسی چارت و دیتای شرکت های بورسی بودم تا اینکه رسیدم به تجار !!! بله گسترش تجارت و سرمایه ایرانیان همان معرف نماد تجار است  .

چارت بسیار جالب این سهم مرا به کنجکاوی بیشتر سوق داد . لطفا شما هم نگاه کنید . در زیر نمودار روزانه ی سهم را در کل بورسی شدنش یعنی حدودا 3 سال می بینید . 

  ادامه مطلب ...

نتیجه سیگنال فارکسی 5

با سلام و احترام


مطابق آنچه در نمودار مشاهده می کنید هر 2 تارگت پوند/دلار طبق تحلیل خط روندی به نتیجه رسید .

پوند در روزی که بیش از 200 پیپ نزول داشت موفق به کسب بیش از 150 پیپ از آن شدیم .





شاد و پیروز باشید .




کدام‌ بورس‌بازان یک‌ماهه 40درصد سودکردند؟

فروردین ماه بازار سهام به لطف تیک آف سه روزه ناشی از تفاهم سیاسی لوزان با رشد 7.2 درصدی شاخص کل بورس تهران سپری شد،به تعبیری واضح تر سرمایه گذاری که در پایان اسفند 93 سهام همه شرکت های بورسی را خریداری می کرد درست در انتهای ماه نخست سال 94 می توانست 7 درصد سود به خانه ببرد.

هر چند بخشی از سودآوری 7 درصدی بازار سهام در فروردین ماه ناشی از تقسیم سود نقدی در مجامع است، اما در هر حال تلفیق سود نقدی (DPS) و تغییرات قیمت سهام (Capital Gain) بازدهی بورس را به نمایش می گذارد. چه کسانی در بورس یک ماهه 40 درصد سود کردند؟ / غیرحرفه ای ها صندوق بخرند

   ادامه مطلب ...

گزارش صندوق بین المللی پول از وضعیت ذخایر طلای بانک های مرکزی جهان

تازه ترین گزارش صندوق بین المللی پول نشان می دهد که روسیه و قزاقستان بار دیگر میزان ذخایر طلای خود را افزایش داده اند ولی تاجیکستان طی ماه گذشته ذخایر طلای خود را کاهش داده است.


به گزارش سایت طلا به نقل از بلومبرگ، بانک مرکزی قزاقستان طی ماه گذشته برای سی امین ماه متوالی ذخایر طلای خود را افزایش داده و به بیش از 198.4 تن رسانده است. این رقم در ماه فوریه به 196.1 تن رسیده بود.


بر اساس این گزارش روسیه نیز که پنجمین ذخایر بزرگ طلای جهان را در اختیار دارد، ذخایر طلای خود را به بیش از 1238.3 تن افزایش داده است. این رقم پیش از این به 1207.7 تن رسیده بود. تاجیکستان نیز در ماه گذشته ذخایر طلای خود را به کمتر از 8.9 تن رسانده است. این رقم در ماه فوریه به 9.5 تن رسیده بود.

قیمت طلا در ماه مارس به علت نگرانی های مربوط به افزایش نرخ بهره آمریکا برای دومین ماه متوالی با کاهش روبرو شده است. واحد اطلاعات اقتصادی بلومبرگ نیز برآورد کرده است که چین از آوریل 2009 تاکنون ذخایر طلای خود را 3 برابر افزایش داده است. 

بانک های مرکزی جهان در 5 سال اخیر به خریدار طلا تبدیل شده اند. برخی کارشناسان اقتصادی معتقدند که بانک های مرکزی جهان ترجیح داده اند تا ذخایر ارزی خود را متنوع کنند و به همین دلیل به طلا روی آورده اند. 

روسیه از سال 2005 میلادی تاکنون ذخایر طلای خود را سه برابر کرده است. ذخایر طلای قزاقستان نیز در 12 ماه گذشته بیش از 33 درصد رشد داشته است.

روسیه برای مقابله با تحریم های غرب، افت ارزش روبل در برابر دلار و کاهش درامدهای نفتی اقدام به افزایش ذخایر طلای خود کرده است. 

واحد اطلاعات اقتصادی بلومبرگ نیز پیش بینی کرده است که میزان ذخایر طلای چین به بیش از 3510 تن رسیده است. میزان ذخایر طلای بلاروس نیز طی ماه گذشته به بیش از 44.5 تن افزایش داشته است. این رقم در ماه مارس به 41.5 تن رسیده بود.

مالزی نیز ذخایر طلای خود را از 36.4 تن به 37 تن افزایش داده است. این بالاترین سطح ذخایر طلای مالزی از سال 2000 میلادی است.

ترکیه نیز ذخایر طلای خود را به 513 تن افزایش داده است. السالوادور و مکزیک نیز ذخایر طلای خود را کاهش داده اند.

تحلیل بنیادی و تکنیکال شاخص بورس از نظر طلانیوز

با سلام و احترام


در زیر تحلیل بنیادی و تکنیکال شاخص بورس از نظر طلانیوز بررسی می کنیم .




طلانیوز: بعد از تفاهم لوزان مدت اندکی بورس رشد کرد اما عرضه نسبتا سنگین سبب شد تا شاخص بورس حدود 5 هزار واحد تاکنون افت داشته باشد که در حال حاضر نگرانی‌هایی در سهامداران بوجود آورد و برخی از کسانی که اخیرا وارد این بازار شدند نسبت به بازار سرمایه بدبین شدند.

اما این نکته را همیشه باید مدنظر قرار داد که نوسان، جزئی از بازارهای مالی بوده و انتظار رشد مداوم یا افت مداوم درست نیست. در بررسی عوامل رشد باید از نظر بنیادی به عواملی چندی اشاره کنیم که می‌توانند محرک رشد باشند.

 

ریسک سیستماتیک بازار سرمایه نسبت به گذشته بسیار کم شده است سهامداران فعال بازار سرمایه اطلاع دارند که تحریم‌ها اثرات منفی زیادی را در گروههای بانکی، خودرویی، پتروشیمی، دارویی، تجهیزاتی و سایر گروهها داشته است و انتظار برای رفع تحریم میتواند به اندازه کافی محرک رشد بازار سرمایه در تمامی گروهها باشد هر چند اثرات واقعی اقتصادی با گذشت زمان نمایان می‌شود اما به احتمال زیاد در آن مقطع بسیاری از نمادهای بورسی قیمت‌های بالاتری خواهند داشت.

 

از طرف دیگر، شورای پول و اعتبار در جلسه فردا سه شنبه در مورد نرخ سود بانکی تصمیم‌گیری خواهد کرد که این تصمیم تاثیر مهمی بر بازار پول و سرمایه خواهد داشت و انتظارات بر این است که نرخ سود بانکی در این مرحله 2 تا 3 درصد کاهش پیدا کند تا تسهیلات برای بخش تولید کم هزینه گردد. این عامل می‌تواند محرک مهمی برای رشد بازار سهام در روزهای آتی باشد.

 

نکته دیگر جذاب بودن نسبت P/E در اکثر نمادها بوده با توجه به افت قیمتی سهام در ماههای اخیر نسبت فوق پایین آمده که این عامل به معنای کاهش ریسک و برای سهام بوده در نمادهای بزرگ این نسبت 5 و حتی کمتر از 5 است که با کاهش نرخ سود بانکی و نیز انتظارات مثبت از تحولات سیاسی نسبت مذکور می‌تواند رشد خوبی را داشته باشد.

 

شاخص کل پس از افت تا محدوده 60 هزار واحد شروع به رشد کرد و همزمان با اعلام توافق لوزان سقف قبلی این نماگر شکسته شد و نکته مهم اینکه که این سقف با قدرت و همراه با صف خرید در اکثر نمادها، شکسته شد که نشان دهنده قدرت برتر تقاضا بود بر اساس اصول تحلیل تکنیکال پس از هر شکست در کف یا سقف قبلی، برگشت موقتی به همان سقف یا کف اتقاق می‌افتد که در حال حاضر همین وضعیت را در شاخص کل داریم و سرعت افت نیز به مراتب کمتر از سرعت رشد بوده است. به گزارش اقتصادی نیوز، از طرف دیگر نمودار شاخص کل به حمایت مهمی نزدیک می‌شود که تطابق خط 61.8 درصد فیبوناچی و میانگین 50 روزه است. اندیکاتور RSI و OBV نیز به خط حمایت خود نزدیک می‌شوند که این حمایت در محدوده 65400 واحد قرار دارد و با توجه به اعلام عرضه اولیه پتروشیمی مبین، افت نهایی می‌تواند در معاملات امروز اتفاق بیفتد ودر روزهای بعد شاهد رشد شاخص بازار سرمایه باشیم.

 

در کل انتظار داریم روزهای آینده وضعیت به مراتب بهتری را داشته باشیم و حتی تا تیر ماه روند کلی بازار را صعودی می‌دانیم با توجه به موارد گفته شده، مقطع فعلی را بهترین زمان برای سرمایه‌گذاری در بورس می‌دانیم که سهامداران می‌توانند سود معقولی را انتظار داشته باشند.

boursew

نتیجه سیگنال فارکسی 5

با سلام و احترام


تارگت شماره 1 کاور شد ، کف روزانه پوند/دلار اضافه شد .




این تنها تحلیل و نظر بنده است و شما خود مسئول هر تصمیمی هستید .
شاد و پیروز باشید .


بررسی و تحلیل شاخص کل بورس

با سلام و احترام


مطابق نمودار شاخص کل بورس تهران و همانطور که انتظار می رفت از سطوح حمایت S1 , S2 عبور کرده و هم اکنون شاخص در نزدیکی کف اساسی خود یعنی 65100 قرار گرفته است . هم پوشانی این سطح مهم با سطح 61.8 درصدی فیبو هم قابل تامل است . 

شاخص در حال انتخاب مسیر برای روزهای آینده خود می باشد . 





این تنها تحلیل و نظر بنده است و شما خود مسئول هر تصمیمی هستید .
شاد و پیروز باشید .


سیگنال فارکسی 5

با سلام و احترام


مطابق چارت زیر که در تایم فریم یک ساعته تهیه شده است ، پوند سطح حمایت خود را شکسته و اهداف نزولی T1 , T2 را فعال نموده است .




این تنها تحلیل و نظر بنده است و شما خود مسئول هر تصمیمی هستید .
شاد و پیروز باشید .


تحلیل تکنیکال سهام شرکت ذغال سنگ نگین طبس

با سلام و احترام


به پیشنهاد یکی از دوستان سهم کطبس را به زیر ذره بین می بریم ، سهم برای 29 هفته ی چارتی نزولی بوده و در این مدت  در مجموع با نزول بیش از 50 درصدی ( 266 تومانی) به رقم باورنکردنی 187 تومان رسیده است .

سهم طبق چارت زیر که در تایم فریم هفتگی تهیه شده است دو کف حمایتی S1 , S2 را شکسته و به تنزل ادامه داده تا جاییکه با عبور از سطح روانی خود که از قضا سطح هیستروکال  سهم نیز است ، هم اکنون در رقم بی سابقه 187 تومان هست .

خبر فاند شرکت در مجمع اخیر ( تصویب افزایش سرمایه و تعدیل پیش بینی درآمدی هر سهم ) به حدی نا امید کننده بوده که کطبس به منطقه ی BASE S&R بدون هیچ درنگی با گپی عظیم پاسخ داده است و نتیجه آن شد که می بینید .





حال کمی عقبتر می رویم و به شجره نامه آن باز هم در تایم فریم هفتگی نگاهی می اندازیم ، بله سهم در یک کانال نزولی و البته خوش قد و قامت می باشد . محل های برخورد کطبس با مرز کانال مشخص شده ، از بخت خوب ما سهم در لبه پایینی کانال در حال برخورد است . ( واکنش سهم در هر دو سناریو دیدینی خواهد بود ) .


سناریوی اول : سهم برای صعود نیاز به یک جرقه کوچک دارد تا موتور آن استارت بخورد و تیک آف خوبی کند . به نظر شخص بنده بعید است کطبس این کانال را در جهت نزول بشکند ، در نتیجه دنبال تریگر می رویم.


سناریوی دوم : شکست کانال و ادامه نزول تا زیر 100 تومان که فعلا کمی دور از ذهن می باشد .





این تنها تحلیل و نظر شخصی بنده است، شما خود مسئول هر تصمیمی هستید .

شاد و پیروز باشید .