تحلیل تکنیکال بازار سرمایه

تحلیل تکنیکال بازار سرمایه

مشاوره و تحلیل تکنیکال بورس طلا سکه انس فارکس
تحلیل تکنیکال بازار سرمایه

تحلیل تکنیکال بازار سرمایه

مشاوره و تحلیل تکنیکال بورس طلا سکه انس فارکس

دوازده ایرانی‌ تبار ثروتمند جهان در سال ۲۰۱۵


۱) پیر مُراد امیدیار – ۸/۵ میلیارد دلار

بنیان‌گذار و رییس وب‌سایت حراج ای‌بِی (ebay)، متولد ۱۹۶۷ در فرانسه و یک کارآفرین و نیکوکار ایرانی-امریکایی است. او در سال ۱۹۹۸ و در حالی که ۳۱ سال داشت، با عرضه اولیه سهام ای‌بِی تبدیل به یک میلیاردر شد. امیدیار در سال ۲۰۱۰ نیز وب‌سایت خبری “هانولولو سیویل بیت” (Honolulu Civil Beat) را با هدف گزارش‌گری تحقیقی در مسائل عمومی به راه انداخت و به این ترتیب وارد حرفه‌ی روزنامه‌نگاری آنلاین شد.


 

  

۲) اردوان فرهاد مشیری – ۲/۱ میلیارد دلار

تاجر و سرمایه‌گذار ۶۰ ساله‌ی بریتانیایی-ایرانی، در کشور کوچک موناکو سکونت دارد. مشیری، مالک و سهام‌دار چندین شرکت فعال در حوزه‌ی فولاد و انرژی در انگلستان و روسیه است. او هم‌چنین یک حساب‌دار حرفه‌ای خبره است که سابقه‌ی کار در شرکت‌های بزرگی چون “ارنست و یانگ”، “پی.کی.اف”، و “دیلُویت” را در کارنامه‌ی خود دارد. مشیری و شریک تجاری چندین ساله‌اش، علی‌شیر عصمانُف، مالک “رِد وایت هلدینگ” هستند که در آگوست سال ۲۰۰۷، ۱۴/۶۵ درصد باشگاه انگلیسی آرسنال را خریداری کرد. آن‌ها یک ماه بعدتر، سهام خود را به ۲۳ درصد، افزایش دادند.



۳) برادران قرمزیان – ۲ میلیارد دلار

برادران قرمزیان، سرمایه‌گذاران ایرانی-کانادایی حوزه املاک و مستغلات هستند که تجارت خانوادگی‌شان بیشتر به دلیل ساخت مال‌های تجاری بزرگ شناخته می‌شود. این چهار برادر به نام‌های اسکندر، بهمن، رافائل و نادر، موفق شده‌اند کسب و کار متوسط خانواده را به یک امپراتوری ساخت و ساز تبدیل کنند. گروه “تریپل فایو” متعلق به این خانواده، در سال ۲۰۱۱، در مزایده‌ی ساخت پروژه‌ی بزرگ “امریکن دریم میدولندز” در نیوجرسی برنده شد که قرار است این مرکز تفریحی در پاییز ۲۰۱۶ افتتاح شود.



۴) امید کردستانی – ۱/۹ میلیارد دلار

تاجر ایرانی-امریکایی ۵۲ ساله‌ی ساکن لس‌آنجلس است که به عنوان رییس امور تجاری کمپانی گوگل فعالیت می‌کند. او پیش‌تر مشاور ارشد مدیرعامل و بنیان‌گذاران این کمپانی بود و هم‌چنین به عنوان مدیر غیراجرایی کمپانی وودافون، کار می‌کرد. وی متولد تهران است و در مدرسه‌ی کاتولیک ایتالیایی “اندیشه دون بوسکو” در این شهر به مدرسه می‌رفت تا این‌که در سن ۱۴ سالگی به همراه خانواده‌اش به شهر سن‌خوزه در ایالت کالیفرنیا امریکا مهاجرت کرد. او دانش‌آموخته‌ی مهندسی الکترونیک از دانشگاه ایالتی سن‌خوزه است و فوق لیسانس ام.بی.ای خود را نیز از دانشگاه استنفورد گرفته است.



۵) حسن خسروشاهی – ۱/۸ میلیارد دلار

تاجر، سرمایه‌گذار و نیکوکار پرنفوذ ایرانی-کانادایی است. او که در دانشگاه تهران، اقتصاد و حقوق خوانده، در سال ۱۹۸۱، گروه شرکت‌های “پرسیس” را بنیان گذاشت که در ابتدا تمرکزش در حوزه‌ی خرده‌فروشی و نیز املاک و مستغلات بود و پس از مدتی به صنایع داروسازی و سرگرمی نیز ورود کرد. خسروشاهی در سال ۲۰۱۲، نشان افتخار استان “بریتیش کلمبیا” را به خاطر کارآفرینی و فعالیت‌های خیرخواهانه دریافت کرد و از او به عنوان فردی یاد شد که توانسته به عنوان یک مهاجر ایرانی، “رویای بزرگ کانادایی” را محقق کند. وی در حال حاضر، عضو کمیته‌ی اجرایی شورای تجاری این استان است.



۶) خانواده معراج – ۱/۸ میلیارد دلار

خانواده “معراج” یک خانواده ثروتمند یهودی ساکن اورنج‌کانتی در ایالت کالیفرنیای امریکا هستند. دیوید و پال معراج، در اوایل دهه‌ی هشتاد میلادی، کمپانی “چِف امریکا” را تاسیس کردند که میان‌وعده‌های محبوب “هات پاکت” را به مشتریان عرضه می‌کرد. این دو برادر، بعدتر، این شرکت را به ارزش ۲/۶ میلیارد دلار به کمپانی “نستله” فروختند. خانواده “معراج” در سال ۲۰۰۴، “مرکز جامعه یهودیان معراج” را در ارواین کالیفرنیا بازگشایی کرد.



۷) لُرد دیوید آلیانس – ۱/۵ میلیارد دلار

دیوید (داوود) آلیانس، تاجر و سیاستمدار ۸۳ ساله‌ی بریتانیایی با تبار یهودی ایرانی است. او در سال ۱۹۳۲ در کاشان به دنیا آمد و در مدرسه‌ی “اتحاد” درس خواند. او مالک ۳۳ درصد سهام گروه شرکت‌های “اِن براون” و رییس آن است. وی هم‌چنین، به همراه شریک تجاری‌اش، “سِر هری جانوگلی”، شرکت “کُتز ویلا” را بنیان گذاشتند که این شرکت در حال حاضر با نام تجاری “کُتز پی.ال.سی” (Coats plc) در ۶۷ کشور جهان و با ۷۰ هزار کارمند، ۲۲ درصد بازار جهانی نخ‌های خیاطی را در اختیار خود دارد. این شرکت هم‌چنین، با یک تجارت ۲ میلارد پوندی، بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ی نخ و دومین تولیدکننده‌ی زیپ در جهان به حساب می‌آید. “بارون آلیانس” دارای دکترای علوم از دانشگاه “هریوت وات” و عضو هیات رییسه‌ی دانشگاه تل‌آویو است. او در سال ۲۰۰۴ به نمایندگی از حزب لیبرال دموکرات، به عضویت مجلس لُردهای بریتانیا درآمد. وی هم‌چنین عضو افتخاری “انستیتو دانش و تکنولوژی دانشگاه منچستر” (UMIST)، شهر محل زندگی‌اش است.



۸) مانی مشعوف – ۱/۳ میلیارد دلار

مانی مشعوف در تهران به دنیا آمد و در همان سنین کودکی به همراه خانواده‌اش به امریکا و شهر واشنگتن دی.سی مهاجرت کرد و پس از مدتی سپس مقیم سان‌فرانسیسکو شد. او از دانشگاه ایالتی این شهر، در رشته‌ی علوم سیاسی فارغ‌التحصیل شد. مشعوف ۷۷ ساله بنیان‌گذار و رییس کنونی فروشگاه‌های لباس زنانه بی‌بی (bebe)‌ است که ۲۹۷ شعبه در امریکای شمالی دارد.



۹) اسحاق لاریان – ۱/۱ میلیارد دلار

اسحاق لاریان، ۶۱ ساله و متولد کاشان، مدیر اجرایی “ام.جی.ای انترتینمنت” (MGA Entertainment) به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ی خصوصی عروسک در جهان است. این ایرانی یهودی‌، در سن ۱۷ سالگی به تنهایی به امریکا مهاجرت کرد و در رشته‌ی مهندسی عمران از دانشگاه ایالتی کالیفرنیا در لس‌آنجلس فارغ‌التحصیل شد. او سپس به تجارت صادرات کالاهای الکترونیکی روی آورد تا این‌که در سال ۲۰۰۰، کمپانی‌اش را گسترش داد که بخشی از آن، ساخت و فروش عروسک‌های “براتز” (Bratz) بود. لاریان در سال ۲۰۰۷، برنده‌ی جایزه‌ی برترین کارآفرین امریکا از سوی “ارنست و یانگ” شد. شعار معروف او که “شانس در خدمت افراد جسور است” در سراسر ساختمان کمپانی “ام.جی.ای انترتینمنت” نوشته شده است.



۱۰) ناصر داوود خلیلی – ۱ میلیارد دلار

پروفسور ناصر داوود خلیلی، محقق مشهور، کلکسیونر و نیکوکار ایرانی-بریتانیایی ساکن لندن است. او در دسامبر ۱۹۴۵ (آذر ۱۳۲۴) در خانواده‌ای یهودی در اصفهان به دنیا آمد و در ۲۲ سالگی برای ادامه تحصیلات، به امریکا مهاجرت کرد. وی از سال ۱۹۷۸ در انگلستان اقامت دارد و شهروند این کشور به شمار می‌رود. خلیلی از سال ۱۹۷۰ گردآوری هشت مجموعه از کامل‌ترین و زیباترین آثار هنری جهان را آغاز کرد. آثار گردآوری‌شده توسط او در بیش از ۴۰ موزهٔ بزرگ جهان و بسیاری از نمایشگاه‌های بین‌المللی به نمایش درآمده‌اند. در سال ۲۰۱۴، خلیلی به خاطر تلاش‌هایش برای انسان‌دوستی و ترغیب گفتگوی میان فرهنگ‌ها و ادیان‌، برندهٔ جایزه «گفتگوی فرهنگ‌ها» از سوی وزارت فرهنگ فرانسه شد.



۱۱) سام نظریان – ۱ میلیارد دلار

کارآفرین ایرانی-امریکایی ۴۰ ساله در خانواده‌ای یهودی در تهران متولد شد. نظریان، موسس، رییس، و مدیر اجرایی گروه “اس.بی‌.ای انترتینمنت” (SBE Entertainment Group) است که مجموعه‌ای از هتل‌ها، رستوران‌ها و نایت‌کلاب‌ها به علاوه شرکت تولید فیلم “بولت هاوس” و “المنت فیلمز” را در بر می‌گیرد. اولین سرمایه‌گذاری نظریان در سال ۱۹۹۸ بود که او شرکت “پلاتینیوم وایرلس” را تاسیس کرد که به توزیع نرم‌افزارهای شرکت نکس-تل اختصاص داشت. در عرض یک سال از افتتاح، “پلاتینیوم وایرلس” بر‌ترین توزیع‌کننده نکس-تل در جنوب کالیفورنیا شد. پس از آن نظریان به دنیای املاک روی آورد و دارایی‌های خانواده خود را به املاک تبدیل کرد. در سال ۲۰۰۶، نظریان جوان‌ترین مدیری بود که نامش در لیست ۱۰۰ نفره‌ی مجله لس‌آنجلس تایمز از قدرتمند‌ترین اشخاص جنوب کالیفرنیا قرار گرفت و در مجله لس‌آنجلس نیز در لیست پرنفوذترین‌ها جای گرفته بود. او که به عنوان الگوی یک جوان موفق برای جوانان ایرانی-امریکایی در کالیفرنیا شناخته می‌شود، در چند سال گذشته، چندین نایت‌کلاب از جمله نایت‌کلاب «پریولج» در سان‌ست استریپ را برای امور خیریه در اختیار موسسات مختلف قرار داده است. او هم‌چنین این نایت‌کلاب‌ها را برای برنامه‌های سیاسی و اجتماعی در اختیار جامعه هم‌جنس‌گرایان و دگرباشان (LGBT) لس‌آنجلس قرار می‌دهد.



۱۲) آرش فردوسی – ۴۰۰ میلیون دلار

کارآفرین ۲۹ ساله امریکایی-ایرانی متولد اورلندپارک در ایالت کانزاس امریکا است. او دانشجوی دانشگاه معتبر ام.آی.تی بود که درسش را در سال آخر رها کرد و وارد دنیای کسب و کار شد. فرودسی در ژوئن ۲۰۰۷ به همراه شریک تجاری‌اش، “درو هوستون”، دراپ‌باکس (DropBox) را در دانشگاه ماساچوست راه‌اندازی کرد و در سپتامبر همان سال، شرکت را به سان‌فرانسیسکو منتقل نمود. وی در حال حاضر مدیر فناوری دراپ‌باکس و سهام‌دار چندین شرکت تکنولوژی دیگر است.





نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد