تحلیل تکنیکال بازار سرمایه

تحلیل تکنیکال بازار سرمایه

مشاوره و تحلیل تکنیکال بورس طلا سکه انس فارکس
تحلیل تکنیکال بازار سرمایه

تحلیل تکنیکال بازار سرمایه

مشاوره و تحلیل تکنیکال بورس طلا سکه انس فارکس

تحلیل تکنیکال خکاوه

شرایطی مشابه در خکاوه


شکست منطقه ی حمایت مقاومت S&R  سیگنال رشد سهم است .




این تنها تحلیل و نظر بنده است ،شما خود مسئول هر تصمیمی هستید .
شاد و پیروز باشید .

تحلیل تکنیکال خزامیا

با سلام و احترام


این روزها بازار خودرویی ها هر چند در کف بازار و از منظر خرید و فروش سرد است اما در بورس حسابی داغ شده است .


نمودار خزامیا را در چارت هفتگی در زیر مشاهده می کنید که برخوردهای معنا دار این سهم با خط مقاومت به خوبی نمایان است و یحتمل در آینده نزدیک باز هم با آن نبرد خواهد داشت .



اما وقتی بر روی این سهم ریز میشویم در چارت روزانه وضعیت کلی سهم قابل رشد توصیف می شود ، چرا که قیمت نتوانسته است از خط چنگال آندرو فراتر رود ( نزول کند ) و خط حمایتی چنگال آندرو مانع از افت بیشتر قیمت شده است .

در ادامه سهم توانسته است بالای سطح حمایت و مقاومت خود تثبیت شود .

تمامی اینها نوید رشد بیشتر سهم و رسیدن به اهداف T1 .T2  را می دهد . که در صورت رشد بیشتر سهم ، هدف T3 را نیز در چارت آپدیت خواهم نمود.




این تنها تحلیل و نظر بنده است ،شما خود مسئول هر تصمیمی هستید .
شاد و پیروز باشید .

نمودار حداقل دستمزد در ایران و جهان

سازمان همکاری اقتصادی و توسعه که به نظارت و بررسی ۳۴ کشور می پردازد, نمودار حداقل دستمزد خالص را در توییتر خود منتشر کرد.

به گزارش ایلنا، سازمان همکاری اقتصادی و توسعه که به نظارت و بررسی ۳۴ کشور می‌پردازد، نمودار حداقل دستمزد خالص را در توییتر خود منتشر کرد.

این نمودار ارزش حداقل دستمزد ساعتی را بعد از کسر مالیات و بر حسب دلار آمریکا نشان می‌دهد.


براساس این گزارش، استرالیا و لوکزامبورگ با دستمزد ساعتی بالای ۹ دلار در صدر قرار دارند و لاتویا و مکزیک با دستمزد زیر ۲ دلار در انتهای این جدول قرار دارند.
 
ادامه مطلب ...

تحلیل تکنیکال خپارس

با سلام و احترام


مطابق چارت زیر سهم خپارس توانسته است بالای سطح حمایت مقاومت خود تثبیت شود ، این تثبیت نوید هدف T1 و در ادامه در صورت شکست این سطح ، هدف T2 را می توان در روزهای آینده برای این سهم ارزشمند در نظر گرفت .




این تنها تحلیل و نظر بنده است ،شما خود مسئول هر تصمیمی هستید .
شاد و پیروز باشید .

اوضاع نابسامان اقتصادی آمریکا قیمت طلا را افزایش خواهد داد



استفان کینگ تحلیلگر ارشد اقتصادی موسسه اچ اس بی سی تصریح کرد که بررسی روندهای تاریخی نشان می دهد که رکود اقتصادی هر 8 یا 9 سال اتفاق افتاده است و رکود اقتصادی اخیر در آمریکا دقیقا 6 سال پیش بوده است.


بر اساس این گزارش وی افزود: اگر تاریخ تکرار شود اقتصاد آمریکا تا 3 سال آینده با رکود بزرگ دیگری روبرو خواهد شد. وقوع رکود بزرگ اقتصادی دیگری در آمریکا می تواند تبعات منفی زیادی برای بازار سهام در پی داشته باشد و این مساله به نفع قیمت طلا خواهد بود.

وی تاکید کرد: اقتصاد آمریکا مانند کشتی بزرگی است که بدون قایق نجات در یک اقیانوس در حال حرکت است. سایر کشورها نیز در حال دنبال کردن آمریکا هستند.

این تحلیلگر اقتصادی گفت: به نظر من فدرال رزرو در شرایط کنونی نرخ بهره را افزایش نخواهد داد. افزایش نرخ بهره در شرایط کنونی تبعات بسیار بدی برای اقتصاد آمریکا خواهد داشت.



نام 50واحد پولی ایران از دوره هخامنشیان تا امروز


در طول تاریخ از دوره هخامنشی تاکنون، بیش از 50 واحد پولی در ایران مورد استفاده قرار گرفته که نام این واحدها به همراه شرحی مختصر در جدول زیر آورده شده است.


علاوه بر این موارد در متون ادبی و تاریخی از دو واحد «اسپرنه» و «شهروا»نیز نام برده شده است. در لغت نامه دهخدا از اسپرنه به عنوان واحد پول و مبادله در اوستا یاد شده است. در لغت نامه معین از شهروا به عنوان زر ناسره یاد می­شود. گویند پادشاهی زر قلب و ناسره زد و آن­را به تندخویی در ملک خود رایج گردانید.


استاد سخن سعدی در گلستان پس از حکایتی می­گوید: وجود مردم دانا مثال زر طلاست/ به هر کجا برود قدر و قیمتش دانند/

بزرگزاده نادان به شهروا ماند/ که در دیار غریبش به هیچ نستانند


در ادامه جدول واحدهای پول‌های ایران را از ابتدا تا کنون مشاهده می کنید؛


  ادامه مطلب ...

5 درس‌ تاریخی برای سرمایه‌گذاری موفق در بازار سهام


از قدیم گفته‌اند که «تاریخ را فاتحان نوشته‌اند»؛ با این وجود، تاریخ پر از درس‌های بزرگ است که افراد می‌توانند بدون نگاه جهت‌گیرانه و متعصبانه از آن بیاموزند. اما تاریخ برای اقتصاددانان و سرمایه‌گذاران چه درس‌هایی به‌دنبال دارد؟



آیا شما هم به خواندن تاریخ علاقه دارید؟ آیا تمام وقایع تاریخی را باور دارید؟ آیا تاریخ را چراغ راهنمای آینده خود قرار می‌دهید؟ ما هم با شما هم عقیده‌ایم؛ اما اجازه دهید تا این موارد را با دو اظهارنظر ذیل تطبیق دهیم:


  ادامه مطلب ...

تقویم اقتصادی و رویدادهای مالی جهان در این هفته



نگاه سرمایه گذاران جهانی در هفته جاری به نشست فدرال رزرو آمریکا و تعیین نهایی نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا دوخته شده است، تا سیاستهای پولی این کشور را که در بهای دلار مؤثر است تعیین نماید. البته در کنار آن باید به شاخص بیمه مدعیان بیکاری آمریکا، سخنرانی رئیس بانک مرکزی اروپا و انتشار بیانیه سیاست پولی و نرخ بیکاری انگلیس هم توجه کرد.

مهمترین رویدادهای اقتصادی جهان که بر بازارهای مالی دنیا بویژه بازار طلا و بازار سهام تاثیرگذار می باشند به شرح زیر می باشد:

 

ادامه مطلب ...

پاسخ یکی از خوانندگان



با سلام و احترام


یکی از خوانندگان محترم و البته کنجکاو، در مورد آخرین تحلیل و سیگنال توضیحات اضافی و تکمیلی را خواستار شدند. در زیر با توجه به چارت دلار آمریکا / دلار کانادا چرایی این سیگنال را بررسی می کنیم البته تشریح تعیین سطوح و محاسبه ی اهداف در این تاپیک نمی گنجد و فقط اشاره ای به زبان آشکار نمودار می پردازیم :


  ادامه مطلب ...

افزایش نرخ بهره آمریکا و تاثیرات آن بر بازارهای جهانی

بسیاری از کارشناسان اقتصادی پیش بینی می کنند که فدرال رزرو در نشست سپتامبر برای نخستین بار از سال 2006 میلادی نرخ بهره را افزایش خواهد داد.

بر اساس این گزارش برخی از تحلیلگران اقتصادی معتقدند که با توجه به تعدیل نرخ تورم در اقتصاد آمریکا، افزایش نرخ بهره در شرایط کنونی تاثیر چندانی بر روند نوسانات قیمت طلا نخواهد داشت.

البته هنوز هستند کارشناسانی که معتقدند افزایش نرخ بهره موجب رشد چشمگیر ارزش اوراق قرضه آمریکا و ارزش دلار خواهد شد و این مساله به ضرر قیمت طلا خواهد بود.

از زمان وقوع بحران مالی 2008 میلادی ارتباط بین نرخ بهره و قیمت طلا افزایش یافته و به نظر می رسد که افزایش یا کاهش نرخ بهره تاثیر بیشتری بر قیمت طلا داشته است.
 
ادامه مطلب ...

نتیجه سیگنال فارکسی و تحلیل تکنیکال جفت ارز دلار امریکا /دلار کانادا USD/CAD

با سلام و احترام


اول هفته جاری به اتفاق هم تحلیل تکنیکال و سیگنال فارکس در جفت ارز ، دلار امریکا به دلار کانادا را مشاهده کردیم ، که فقط هدف T2 را در چارت مشخص کرده بودم و اشاره ای به اهداف بعدی کردم .

متاسفانه به دلیل سفر پیش بینی نشده ای بازار را از طریق موبایل دنبال می نمودم و موفق به آپدیت تحلیل و ارائه هدف سوم نشدم .

اینک نتیجه این تحلیل که حدودا 200 پیپ شیرین می باشد ، را با هم از نظر می گذرانیم :




قیمت به خوبی و با سرعت زیادی به هر سه هدف رسیده است ، مطابق چارت یک هدف دیگر T4 نیز مشخص شده است ، که البته کمی ضعیف تر از اهداف قبلی است و بنابراین جزء برنامه ترید من محسوب نمی شود .


شاد و پیروز باشید .

پررونق‌ترین بخش اقتصاد در سه‌ماهه نخست 2015

 

بازار مسکن در آمریکا یکی از درخشان‌ترین نقاط بهبود اقتصادی این کشور است. پس از وقوع بحران مالی هشت‌سال پیش که از وام‌های مسکن بدون پشتوانه ناشی شد، حیات، دوباره به بازار مسکن بازگشته‌ و همان‌طور که «وال‌استریت» توانسته در سه‌ماهه نخست سال 2015، سهم خود را از اقتصاد بگیرد، حال که در سه‌ماهه دوم سال قرار داریم، بسیاری از اقتصاددانان به این باور رسیده‌اند که بازار مسکن آمریکا، درخشان‌ترین دوران خود را طی سالیان اخیر سپری می‌کند.
 
ادامه مطلب ...

سیگنال فارکسی و تحلیل تکنیکال جفت ارز دلار امریکا /دلار کانادا USD/CAD

با سلام و احترام


همانطور که در چارت 4 ساعته زیر مشاهده می کنید ،دلار امریکا در زیر سطح حمایت مقاومت مشخص شده در چارت ، یعنی   S & R Zone   قرار گرفته است . هدف اولیه این جفت ارز در محدوده ی 1.2400 می باشد . و در صورت شکست این سطح هدف T2  و سپس اهداف بعدی فعال می گردد .

سناریوی معکوس : بازگشت بازار به بالای سطح حمایت مقاومت مذکور و صعود دلار آمریکا در برابر دلار کانادا می باشد .







این تنها تحلیل و نظر بنده است ،شما خود مسئول هر تصمیمی هستید .
شاد و پیروز باشید .



شاخصها و رویدادهای مهم مالی جهان در هفته پیش رو

شاخص های مهم اقتصادی جهان که در هفته جاری در بازارهای مالی و پولی بین المللی بویژه بازار سهام و طلا موثر هستند به شرح زیر می باشد:



دوشنبه (8 ژوئن) 18خرداد

 

ادامه مطلب ...

آخرین خبرها از یونان


Greek finance ministry officially rejects creditors' bailout proposal


وزیر اقتصاد یونان رسما از پرداخت طرح اعتباری نجات بخش خودداری نمود .

سخنان رئیس بانک مرکزی اروپا در نشست دیروز

 

 ماریو دراگی رئیس بانک مرکزی اروپا تصریح کرد که قصد داریم تا برنامه خریداری اوراق قرضه را به طور کامل اجرا کنیم. این برنامه قطعا تاثیر زیادی بر بهبود اوضاع اقتصادی منطقه یورو خواهد داشت.

بر اساس این گزارش وی افزود: بانک مرکزی اروپا در پایان نشست خود تصمیم گرفت تا نرخ بهره را بدون تغییر حفظ کند. دراگی پیش بینی کرد که نرخ تورم و رشد اقتصادی اروپا طی سه سال آینده افزایش خواهد یافت.

بانک مرکزی اروپا از 3 ماه پیش برنامه 1100 میلیارد دلاری خرید اوراق قرضه را آغاز کرده است. از زمان آغاز این طرح نرخ تورم منطقه یورو با افزایش نسبی روبرو شده است. بانک مرکزی اروپا قصد دارد نرخ تورم را به 2 درصد افزایش دهد.

وی پیش بینی کرد که نرخ تورم اروپا امسال به بیش از 0.7 درصد خواهد رسید و در سال 2017 میلادی نیز این رقم به 1.8 درصد می رسد. رشد اقتصادی منطقه یورو نیز امسال به 1.5 درصد و سال آینده نیز با 1.9 درصد خواهد رسید.

 

نتیجه سیگنال فارکسی و تحلیل تکنیکال جفت ارز یورو/دلار EUR/USD

با سلام و احترام


در زیر نتیجه پیش بینی و تحلیل هفته ی پیش یورو به دلار را مشاهده می کنید که قیمت با رشدی بیش از 250 پیپ هر سه هدف را با موفقیت پشت سر گذاشته است .




شاد و پیروز باشید .


نتیجه نهایی سیگنال فارکسی و تحلیل تکنیکال جفت ارز یورو/پوند EUR/GBP

با سلام و احترام


قیمت با موفقیت به هر سه تارگت رسید و حتی رشدی فراتر از آن به خود دید . بیش از 150 پیپ سود سهم تریدرهای شکیبا بود .





شاد و پیروز باشید .

واشنگتن‌تایمز: نفت تنها مزیت تجاری ایران نیست


واشنگتن تایمز در گزارشی پیرامون ورود ایران به بازار تجارت‌های بین المللی می نویسد: اخیرا مدیران نفتی ایتالیا جهت معاملات نفتی با ایران از تهران دیدن کردند، کشاورزان و شیلات فرانسوی جهت تبادلات تکنیکی با همتایان ایرانی خود گفتگو می‌‌کنند، پاکستان در حال راه اندازی خطوط بزرگ انتقال نفت از طریق ایران است آنهم در حالیکه رقیب آنها هندوستان در حال آغاز مذاکراتش با ایران در خصوص راه اندازی یک بندر مهم  در خلیج عمان جهت انتقال کالاهای هندی از طریق کشتی به افغانستان است.


این درحالیست که مقامات آمریکایی بارها و بارها اخطار داده اند که هنوز مذاکرات به نتایج قطعی نرسیده است و چانه زنی های سختی تا پیش از 30 ژوئن و پایان مهلت مذاکرات هسته ای در پیش است با این حال شماری از کشورها -از جمله برخی از متحدان اصلی ایالات متحده در مذاکرات- در حال آماده شدن جهت آغاز روابط بین المللی و معاملات تجاری با ایران پس از برداشته شدن تحریم ها علیه تهران هستند.


واشنگتن تایمز در ادامه می نویسد: از خصوصیات ویژه نفت ایران آسان بودن آن برای دسترسی و ارزان بودن آن در استخراج است لیکن نفت تنها مزیت تجاری ایران نیست!


روسیه که با فروش موشک های دفاعی به ایران مدتی پس از توافق هسته ای اولیه در ماه آوریل خشم آمریکایی ها را برانگیخت این هفته اعلام کرد که معاملات آنها با ایران جهت صادرات لبنیات و طیور از ایران به روسیه آغاز گشته است، این در حالی است که پس از حمله روس ها به اوکراین صادرات لبنیات و گوشت و ماهی از غرب به این کشور ممنوع شده است.


واشنگتن تایمز به نقل از ایرنا می نویسد: ایرنا خبرگزاری ایرانی این هفته گزارش داد که نخستین نشست کمیته کشاورزی مشترک بین ایران و فرانسه این هفته در تهران برگزار شد. در این نشست در خصوص تبادل اطلاعات تکنولوژیک و نیز تجارت دوطرفه در محصولات ارگانیک باغبانی مانند انگور و سیب و گلابی  شش یادداشت تفاهم بین دو کشور به امضا رسید.


با این وجود مقامات اقتصادی ایران ابراز نگرانی کرده اند که برداشته شدن تحریم ها و از بین رفتن قرنطینه اقتصادی این کشور ممکن است سبب هجوم سریع کالا ها به ایران گردد.


اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور ایران در این باره می گوید " هجوم یکباره  سرمایه گذاران و کالاهی  خارجی با بازار های ایران  پس از برداشته شدن تحریم ها هولناک است!و ما تمام سعی خود را می کنیم تا این شرایط را تحت کنترل داشته باشیم"


شرکت‌های بورسی حساب سازی می کنند


یک حسابدار با سابقه بورس تهران به حساب سازی صورتهای مالی شرکت‌های بورسی و وجود رانت اطلاعاتی در بورس تاکید کرد و گفت: مقام ناظر باید با متخلفین برخورد جدی کند.


غلامحسین دوانی- حسابرس رسمی بورس- در خصوص شائبه حساب سازی شرکت‌های بورسی در فصل مجامع گفت: بسیاری از شرکت‌های بورسی متاسفانه یا حساب سازی کرده و یا سودهای فاقد کیفیت و سودهایی که منابع آن در شرکت موجود نیست به بازار ارائه می‌کنند و سپس از طریق افزایش سرمایه از محل این سودها، سهامداران خود را متضرر می‌کنند.

 

ادامه مطلب ...