تحلیل تکنیکال بازار سرمایه

تحلیل تکنیکال بازار سرمایه

مشاوره و تحلیل تکنیکال بورس طلا سکه انس فارکس
تحلیل تکنیکال بازار سرمایه

تحلیل تکنیکال بازار سرمایه

مشاوره و تحلیل تکنیکال بورس طلا سکه انس فارکس

علت های شکست در بازار ارز


اکثر افراد در بازار ارز بین الملل متضرر می شوند و این یک حقیقت است.اما چرا این اتفاق می افتد؟
علت آن ساده است زیرا اکثر افراد با یک تفکر اشتباه وارد بازار ارز بین الملل می شوند.آنها بازار ارز بین الملل را راهی سریع برای ثروتمند شدن می دانند و سپس به بدترین شکل متوجه می شوند که بازار ارز بین الملل طرحی برای ثروتمند شدن نیست.بازار ارز بین الملل در واقع تجارت است و باید از این دیدگاه به آن نگاه کرد.

مهم ترین اشتباهاتی که ممکن است باعث ضرر شما در بازار ارز بین الملل شود عبارتند از:

  

 

اشتباه شماره 1: تلقی بازار ارز بین الملل به عنوان یک فرصت و راه سریع برای ثروتمند شدن.
به دلیل وجود لوریج بالا در بازار ارز بین الملل، تریدرهای مبتدی تصور میکنند که می توان با سرمایه کمی شروع کرد و در مدت کوتاهی به یک میلیونر تبدیل شد. این یک اشتباه بزرگ است. اگر شما از لوریج بالایی استفاده می کنید در آن صورت می توانید سرمایه تان را در مدت کوتاهی دو یا سه برابر کنید. هر چند که این امان هم وجود داردکه کل سرمایه تان را در کمتر از یک روز از دست بدهید و این نکته ایست که اکثرا مبتدیان فراموش میکنند. در واقع اگر پتانسیل کسب درآمد خود را افزایش دهید به همان میزان خود را در معرض ریسک بیشتری قرار داده اید. اگر بخواهید از بازار ارز بین الملل کسب درآمد کنید باید ابتدا پولتان را حفظ کنید. لازم است که از لوریج پایین استفاده نمایید و یا به هیچ وجه از لوریج استفاده نکنید.

 

اشتباه شماره2:مبتدیان انتظار دارند که در مدت زمان کوتاهی ، برگشتی هنگفتی داشته باشند.
این اشتباه با اشتباه شماره 1 ارتباط نزدیکی دارد. اکثر مبتدیان انتظار دارند در مدت کوتاهی ، برگشتی هنگفتی بدست آورند. در نتیجه از لوریج بالایی استفاده کرده و به ترید روزانه روی می آورند. به این ترتیب می توانند روزانه پول خوبی بدست آورند. این فقط یک تصور است و متاسفانه واقعیت این نیست.ترید روزانه می تواند سود آور باشد اما اگر توسط تریدرهای با تجربه انجام گیرد. زمانی که به ترید روزانه می پردازید بیش از سوئینگ تردید، باید برای اقدامات تردینگ هزینه کنید. بنابراین به منظور کسب درآمد در ترید روزانه باید پیپ های بیشتری در مقایسه با سوئینگ تردینگ ایجاد کنید. به علاوه اگر به تجارت روزانه مشغولید به نوسانات هم نیاز دارید. در طول روز اکثرا بازار فاقد نوسانات است. اگر نوسانی در کار نباشد شما قادر به کسب درآمد نخواهید بود. زمانی که این اتفاق بیفتد فقط بروکر شماست که از تریدرهای شما سود می برد.

 

اشتباه شماره3: فکر اینکه کسب درآمد در بازار ارز بین الملل آسان است.
اگر کسب درآمد در فار کس آسان بود بنابراین هر کسی می توانست اقدام به تجارت بازار ارز بین الملل کند. بازار ارز بین الملل از پیچیده ترین و مشکل ترین بازارهای تجاری است و شما فقط در صورتی می توانید در آن موفق شوید که کاملا حرفه ای عمل کنید. یکی از راه هایی که می توانید از بازار ارز بین الملل کسب درآمد نمایید این است که درباره آن آموزش ببینید و همواره سخت تلاش کنید. لازم است تا آنجایی که می توانید درباره بازار ارز بین الملل مطالعه داشته باشید.سیستم های تجاری، دوره های تجارت بازار ارز بین الملل، کتاب های الکترونیکی و نرم افزارهای مرتبط با بازار ارز بین الملل را مشاهده کنید تا بتوانید بهترین محصولات مرتبط با بازار ارز بین الملل را بیابید. شما همچنین باید یک حساب دمو در بروکر بازار ارز بین الملل افتتاح کنید که به این ترتیب می توانید شروع به تمرین کرده ومهارت های تجاری خود را ارتقاء دهید. هرگز نباید ترید را با یک حساب واقعی آغاز کنید تا زمانی که قادر باشید به طور پیوسته با حساب دمو درآمد کسب کنید.

 

اشتباه شماره 4: این تصور که شما از سایر تریدرها و یا بازار باهوش تر هستید.
بعضی مبتدیان فکر میکنند که نسبت به افراد دیگر که نمی توانند در بازار ارز بین الملل کسب درآمد کنند، باهوش تر هستند. این یک اشتباه بزرگ است.بعضی افراد باهوش که حتی به خوبی آموزش دیده اند نیز باز هم نمی توانند در بازار ارز بین الملل سودی بدست آورند. اگر فکر میکنید نسبت به سایرین باهوش تر هستید در نتیجه کم کم به این باور خواهید رسید که نیاز به تلاش زیادی ندارید  به مرور این تصور حرفه شما را نابود خواهد کرد. لازم است همواره بخاطر بسپارید که تجارت بازار ارز بین الملل یک حرفه دشوار است که اگر می خواهید همچنان درآن پابرجا بمانید باید به سختی تلاش کنید. سایر مبتدیان فکر میکنند باهوش تر از بازار هستند. آنها معتقد اند که باید راه های جادویی برای کسب درآمد در بازار ارز بین الملل بیابند. باید به این افراد هشدار داد که هیچ جادویی وجود ندارد که بتوان بدون کار و زحمت کسب درآمد کرد. بازار هموار در مسیر صحیح خود پیش می رود اگر متضرر شوید در حقیقت خود شمائید که اشتباه کرده اید  نه بازار. زمانی که ضرر میکنید باید مسئولیت آن را خود به عهده گیرید و ترید خود را آنالیز کرده تا بیابید کجای کارتان اشتباه بوده. به این ترتیب به عنوان یک تریدر رشد  و پیشرفت خواهید کرد و از اشتباهات آینده می توانید اجتناب کنید تریدرهایی که همواره بازار را به عنوان دلیل اشتباهاتشان سرزنش می کنند، برای طولانی مدت در این عرصه دوام نخواهند آورد.

 

اشتباه شماره 5: فکر اینکه می توانید در بازار ارز بین الملل بدون هیچ زحمت و فعالیتی ، کسب درآمد کنید.
عده ای فکر می کنند که می توانند در بازار ارز بین الملل بدون کارو فعالیت کسب درآمد کرد. این یک اشتباه  بزرگ است .ارز بین الملل بازاری است که اکثر مردم در آن متضرر می شوند. اگر بخواهید ازآن کسب درآمد کنید باید به سختی کار کنید ، آموزش ببینید، از بهترین محصولات استفاده کنید و وقت زیادی را در این بازار صرف نمایید. این تنها راهیست که می توان در بازار ارز بین الملل موفق عمل کرد و ازآن سود برد. اشتباه شماره6: استفاده از یک بروکر سطح پایین
برخی سرمایه گذاررها با بروکر غیرمعتبر کار میکنند و سپس در میابند که کسب درآمد با استفاده از یک بروکر بد غیرممکن است. اگر بروکر بد عمل کند و یا اسپردهای (spreads) هنگفتی مطالبه نماید در نتیجه در قیاس با سایر سرمایه گذاررها ، شما بسیار بد عمل کرده اید. اگر بروکر، پلتفورم یا نمودارهای مناسبی به شما پیشنهاد ندهد، در نتیجه شما مجبور می شوید هزینه ای را بابت پلتفورم یا نمودارها بپردازید که به این ترتیب میزان موجودیتان کاهش می یابد.عده دیگر در بروکرهای غیر قابل تنظیم، اقدام به افتتاح حساب می کنند که این ریسک بزرگی است. اگر این بروکرها با پول شما متواری شوند، به دردسر می افتید. قبل از افتتاح حساب اطمینان حاصل کنید که همه اطلاعات لازم درباره بروکر را کسب کرده اید. یک بروکر باید پلتفورم های مناسب تجاری، و اجرت پایین به شما پیشنهاد دهد که درنتیجه امنیت شما هم حفظ خواهد شد.بروکر باید تنظیم شده باشد (ترجیحا در USA یا در اروپا) و هرگز برخلاف مشتریان شما عمل نکند.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد