تحلیل تکنیکال بازار سرمایه

تحلیل تکنیکال بازار سرمایه

مشاوره و تحلیل تکنیکال بورس طلا سکه انس فارکس
تحلیل تکنیکال بازار سرمایه

تحلیل تکنیکال بازار سرمایه

مشاوره و تحلیل تکنیکال بورس طلا سکه انس فارکس

تحلیل شاخص کل بورس

با سلام و احترام


شاخص کل از دیدگاه سطوح مقاومت و حمایت روانی و روندی 



شاد و پیروز باشید .

تحلیل تکنیکال سهام شرکت مارگارین با نماد غمارگ

با سلام و احترام




این تنها تحلیل و نظر شخصی بنده است، شما خود مسئول هر تصمیمی هستید .

شاد و پیروز باشید .

روزی روزگاری با خپارس

یادش بخیر یه زمانی این پست را با عنوان  "" من عاشق خپارسم ""  مطرح کرده بودم 




با سلام و درود 

تحلیل سهام پارس خودرو موخه ی 02.07.1393

سهام پارس خودرو در موقعیت دیدنی ای قرار گرفته است مطابق نمودار پیش رو دو سطح حمایت و یک سطح مقاومت و هدف را پیش رو دارد .
عبور از سطح مقاومت هفتگی شرایط را برای خپارس در آینده بکلی تغییر خواهد داد اما فعلا می توان چشم به رشد این سهم تا هدف یاد شده دوخت .
  ادامه مطلب ...

نگاهی به سهام سشرق

با سلام و احترام


چارت سهام شرکت سیمان شرق را در تایم فریم 4 ساعته مشاهده می کنید . سطوح مقاومت و حمایت روانی سهم مشخص شده اند . بزودی از این سهم در صورت شکست سطح مقاومت صعود خوبی خواهیم دید . در حال حاضر سهم در بین دوراهی انتخاب مسیر قرار گرفته است . 



این تنها تحلیل و نظر شخصی بنده است، شما خود مسئول هر تصمیمی هستید .

شاد و پیروز باشید .

تحلیل تکنیکال سهام شرکت حفاری شمال

با سلام و احترام


چارت شرکت حفاری شمال در تایم روزانه در موقعیت حساس و سرنوشت سازی قرار گرفته است . این سهم پس از افت قیمت اخیر اینک در بین دو سطح حمایت 442 و 459 قرار گرفته که در نمودار با S Levels نشان داده شده است . نکته ی قابل تامل همپوشانی این سطوح با با سطح 61.8% فیبوناچی است. که اهمیت این محدوده را دو چندان نموده . در صورت داشتن این سهم حد ضرر بین این سطوح منطقی به نظر می رسد .

واکنش سهم در فضای میان این سطح حمایتی جالب خواهد بود که در صورت شکست این سطوح ، هدف نزولی 316 را می تواند فعال کند .



این تنها تحلیل و نظر شخصی بنده است، شما خود مسئول هر تصمیمی هستید .

شاد و پیروز باشید .

شاخص کل بورس تهران از نگاه خطوط مقاومت حمایت

پیروی تحلیل قبل 

سقف :   71660

کف :      65100


تحلیل شاخص کل بورس

با سلام و احترام


بر میگردیم به انتهای سال 93 قبل از مذاکرات هسته ای ایران در لوزان که با رکورد منفی زدن بورس همراه با بازشدن برخی از نمادها و سپس صعود مثبت روز بعدی ، دیتای شاخص کل نشان می داد باید اتفاق مثبتی در راه باشد .


اینک با پایان مذاکرات و نتیجه مثبت آن از قبیل لغو برخی تحریمها و ...  شاهد هجوم سرمایه و صف های خرید هیجانی در بورس تهران هستیم . که اهدافی صعودی که در پست قبلی تحلیل شاخص کل عرض شد زده شدند و اینک نوبت هدف 71660 و 72200 هست که یکی دو روز آتی به این اهداف میرسد .


خیلی از سهم هایی که در کف بودند سیگنال خرید دادند و صف خرید شدند ( از قبیل بیمه پارسیان و کاشی سعدی و شیشه همدان ، مارگارین و ...) ، به ندرت سهمی را می توان یافت که رشد مثبت نداشته . خیلی ها با عجله در حال خرید هستند اما به قول استاد بنده ، نباید تن به خرید در خرید هیجانی داد . 


شاد و پیروز باشید .

توانایی های روش تحلیل تکنیکال

تمرکز روی قیمت :
اگر هدف پیش بینی قیمت آینده است ، متمرکز شدن روی تغییرات قیمت منطقی است. تغییرات قیمت معمولا بر روش فاندامنتال پیشی میگیرند. با تمرکز بر قیمت تحلیلگران بطور اتوماتیک به آینده توجه میکنند. بازاربعنوان یک شاخص رهبر در نظر گرفته میشود و میتوان گفت که اقتصاد ۶ تا ۹ ماه آینده را تعیین میکند. برای همراهی با بازار لازم است که تغییرات قیمت را بطور دقیق زیر نظر داشت. معمولا تغییر قیمت یک موجود زیرک و حیله گر پنداشته میشود. با وجود اینکه بازار مستعد یک تغییر ناگهانی است ،راهنمایی ها و نشانه ها معمولا قبل از تغییرات مهم ظاهر میشوند. یک تحلیل گر معمولا به دوره های خرید در کف (accumulation) بعنوان گواهی بر ترقی قریب الوقوع سهم نگاه کرده و همچنین دوره های فروش در سقف (distribution) را بعنوان شاهدی برای یک دوره رکود در شرف وقوع در نظر میگیرد. 
ادامه مطلب ...

ارز تک نرخی پس از 11 فروردین 94 اتفاق می‌افتد؟



مردان اقتصادی دولت یازدهم به دنبال تک نرخی کردن ارز هستند،‌ تصمیمی که از زبان ولی الله سیف رئیس بانک مرکزی،‌ علی طیب نیا وزیر اقتصاد و محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت و معدن شنیده شده است.


 رئیس کل بانک مرکزی آماده شدن مقدمات ارز تک نرخی برای سال 94 را اینگونه بیان کرده است؛ یکی از پیش نیازهای استمرار و موفقیت ارز تک نرخی ارتباطات بین المللی نظام بانکی است. به همین جهت در زمانی که وضعیت مناسبی ایجاد شود حتما تک نرخی شدن ارز اجرایی می شود، زیرا بانک مرکزی این امر را از اولویت‌های خود قرار داده است.


هرچند در سال‌های گذشته تلاش جدی برای تک‌نرخی شدن ارز صورت گرفت، اما در پی افزایش نرخ تورم و نادیده‌گرفتن تاثیر تورم بر نرخ ارز، به‌تدریج فاصله نرخ ارز در بازار آزاد و دولتی افزایش یافت و درنتیجه شاهد از‌بین‌رفتن نظام تک‌نرخی شدن در اقتصاد کشور بودیم. در حال حاضر کارشناسان، بازار ارز کشور را با ثبات می دانند. بازار ارز در ایران مانند بسیاری از بازار‌ها در دنیا تاثیر‌پذیری بسیاری از خبرهای هیجانی سیاسی و ژئوپلیتیک دارد.


در این میان، این پرسش مطرح است که آیا در شرایطی که دولت با کاهش قیمت نفت، با کمبود منابع ارزی مواجه است و علیرغم اینکه تاکنون به پشتوانه ارزهای بلوکه‌شده، دلارهای دولتی را با قیمت مبادله‌ای و روزانه به دست تولیدکنندگان می‌داد، می توان اجرای ارز تک نرخی را عملی کند؟


  ادامه مطلب ...

معاملات با ضریب اهرمی (Leverage)

ضریب اهرمی اعتباری است که کارگزاران بازار آتی یا فارکس به شما می دهند تا از این طریق قادر باشید با سرمایه اندک و کمی که دارید به معامله در بازار ارز بپردازید.
استفاده از ضریب اهرمی (لوریج) در تمامی بازار های مالی به این شکل عمومیت ندارد و تنها در بازار آتی و ارز (فارکس ) است که چنین اعتباری از طریق کارگزار به معامله گر داده می شود.
 
ادامه مطلب ...

اثرات مذاکرات‌ هسته‌ای در بازارهای‌ مالی


همزمان با ادامه مذاکرات هسته ای بازارهای مالی کشور به سمت بهبود حرکت کرده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ، آخرین اظهارنظرهای وزیرامور خارجه نشان می دهد که روند مذاکرات به سمت مثبت پیش می رود. به گفته ظریف آخرین نشست با فابیوس مثبت بوده است. درهمین حال بررسی ها نشان می دهد که وضعیت بازارهای مالی ایران طی روزهای آینده و بخصوص پس از تعطیلات نوروزی دگرگون می شود.

 

بازار

وضعیت

بورس

شاخص بورس طی دو روز گذشته روند صعودی داشته است. در آخرین ساعات معاملات نیز شاخص به عدد 64 هزار و 900 واحدی رسیده است. فعالان بازار پیش بینی می کنند این روند تا مروز 66 هزار واحد طی روزهای آینده ادامه داشته باشد. پیش از این وزیراقتصاد نیز اعلام کرده بود دولت برای روزهای پس از توافق هسته ای و روند حرکتی مثبت بورس برنامه ویژه ای دارد. با این وجود فعالان بازار نقل می کنند که بازار سرمایه به شکل مشخصی سرنوشت خود را با مذاکرات هسته ای گره زده است.

نفت

رویترز در تازه ترین تحلیل های خود اعلام کرده است که قیمت نفت پس از توافق ایران و کشورهای غربی روند نزولی به خود می گیرد. براساس پیش بینی رویترز توافق هسته ای ایران منجر به افزایش عرضه نفت در بازارهای جهانی می شود. به همین دلیل حتی حوادث پیرامون یمن نیز نمی تواند مانع از کاهش قیمت نفت شود.

طلا

روند حرکتی قیمت طلا در بازارهای جهانی طی روزهای گذشته به دلیل انتشار گزارش های تازه از وضعیت اقتصادی امریکا صعودی شده است.

دلار

قیمت دلار طی دو روزگذشته در مقابل کاهش مفاومت کرده است ولی به گفته فعالان بازار پس از توافق هسته ای روند حرکتی بهای دلار نزولی می شود. با این وجود طی دو روزگذشته بهای دلار در بازار 70 تومان کاهش داشته است و در حال حاضر به رقم 3 هزار و 275 تومان رسیده است.

 


تحلیل شاخص کل بورس

با سلام و احترام و با امید اغاز سالی خوب برای همه ی عزیزان


چارت روزانه شاخص کل بورس تهران 



همانطور که در نمودار نشان داده شده است شاخص کل بورس با شکست سطح مقاومت اولیه گام بزرگی در جهت نیل به اهداف شماره 1 و 2 بر داشته است .

نکته ی قابل تامل سطح حمایت مقاومت 62457 می باشد که در یک جهش هیجانی همزمان با باز شدن شرکت های پترویی شکسته شده است و در روز بعد بلافاصله بالای این سطح کلوز قیمت را شاهد بوده ایم .

شاخص کل با وجود اهدافی که در مسیر خود دارد هنوز می تواند تحت تاثیر هیجانات ناشی از مذاکرات هسته ای ایران و کشورهای 1+5 در لوزان باشد . اما به عقیده ی بنده نزولی فراتر از این برای شاخص در حال حاضر امکان پذیر نیست ،با تمام این تفاسیر فرصت بسیار خوبی برای ورود به بورس در سهم های طلایی است (برخی از آنها را در روزهای آینده به اتفاق یکدیگر خواهیم دید) .امیدوارم موفق باشید .


این تنها تحلیل و نظر بنده است و شما خود مسئول هر تصمیمی هستید .
شاد و پیروز باشید .

نرخ بهره چیست

نرخ بهره عبارت است از نرخی که بابت جلوگیری از کاهش ارزش پول پرداختی در امروز و دریافتی در آینده (به دلیل ارزش زمانی پول و نرخ تورم) از وام‌گیرنده دریافت می‌شود. همچنین در شرایط متعارف بازار، به منظور جبران فرصت‌هایسرمایه‌گذاری وام‌دهنده، ممکن است مبلغی به عنوان حداقل سود مورد انتظار وام‌دهنده به این نرخ اضافه گردد. اما فیشر نرخ بهره را اینطور تعریف می‌کند: نرخ بهره درصد پاداش پرداختی بر روی پول، برحسب پول در تاریخ معین که معمولاً یکسال بعد از تاریخ معین است، می‌باشد.

نرخ بهره در واقع هزینه ایست که باید برای دریافت اعتبار بپردازید.

  ادامه مطلب ...