تحلیل تکنیکال بازار سرمایه

تحلیل تکنیکال بازار سرمایه

مشاوره و تحلیل تکنیکال بورس طلا سکه انس فارکس
تحلیل تکنیکال بازار سرمایه

تحلیل تکنیکال بازار سرمایه

مشاوره و تحلیل تکنیکال بورس طلا سکه انس فارکس

هشت افسانه رایج در بازار ارز بین الملل

شایعات و باورهای غلط فراوانی در بازار ارز بین الملل وجود دارد. اما متداول‌ترین آنها کدام است؟ به چه اخباری باید شک کرد؟پشت پرده این شایعات چیست؟
بحثها، مقالات و نظرات مختلفی در این خصوص وجود دارد اما همه آنها ارزش مطالعه ندارد و قابل اعتماد نیستند. فراموش نکنید پستهایی با عناوین شبیه "نرم افزار معاملات خودکار با سود 100٪ تضمینی بدون ضرر" تلویحاً به شما می گوید این نرم را به هر قیمتی شده بخرید.

 

 

 

همه ما تبلیغات جالب و اقواکننده ای را که گاهی همراه با نمودارهای مختلف، تاریخچه معاملات و حتی چکهای پرداختی است، دیده ایم که ادعا می کنند همه مشکلاتی که در بازار بورس با آن مواجه هستیم رفع و رجوع خواهند کرد و کافی است برای آنها فقط $29.99 بپردازیم. بی شک در قیاس با آنچه این نرم افزار وعده می دهد $30 چیزی نیست. تائید می کنید؟
اما واقعیت این است که تنها کسانی از این نرم افزار میلیونها دلار به دست می آ‌ورند که آن را به شما فروخته اند. با یک حساب سرانگشتی می فهمید اگر همه ما بگوئیم 30 دلار که چیزی نیست و آن را برای خرید یکی از این نرم افزارها هزینه کنیم چه سرمایه ای به جیب فروشنده آن خواهد ریخت. چند نفر فریب تبلیغات اغراق آمیز را می خورند؟ منظور این نوشتار این نیست که محصولات تجاری سودده نیستند. بلکه آنچه قصد داریم به آن بپردازیم تبلیغات غلو آمیز است. محصولات تجاری سودده بسیاری برای بازار ارز بین الملل طراحی شده اند اما هیچکدام بدون ریسک و تضمینی نیستند. این یک نمونه بود . حالا به 8 مورد از واقعیتها و توهمات موجود در بازار اشاره می کنیم:

1.متخصصان و بازارشناسان همیشه راست نمی گویند.
نخست اینکه معامله گران با هم فرق دارند پس یک توصیه برای همه مفید و کارآمد نیست. اگر می خواهید در معاملات خود موفق باشید مسیرتان را خودتان ترسیم کنید. می خواهم نکاتی را بگویم که احساس خوبی در شما ایجاد میکند. نکاتی که نه پیچیده است نه تخصصی و نه استراتژی های معاملاتی سطح بالا. کسانی که سعی می کنند شما را به پذیرش آنچه واقعیت ندارد متقاعد کنند به فکر پر کردن جیب خود هستند.
اگر می خواهید مثل حرفه ای ها معامله کنید باید خودتان دست به کار شوید و خود تصمیم بگیرید. باید مسئولیت درست و غلط کارهایتان را خود به عهده بگیرید.

2.معاملات روزانه پول ساز هستند. اما...
اشکال معاملات روزانه چیست؟ بیایید از بررسی کلمه روز شروع کنیم چون سود بازار ارز بین الملل روند بلند مدت است که برای ثمر دادن به گذشت زمان نیاز دارد، پس نوساناتی که در طول 24 ساعت روی می دهد نباید شما را تحت تاثیر قرار دهد.
نکته دیگر مقدار حرکت مارکت در طی یک روز است.در مقایسه با تایم های کاری پایینتر ، تایم روزانه(و حتی بالاتر) به دلیل تعداد بالای پیپ ها در هر کندل ، نیاز به سرمایه ی بیشتری دارد .

3.معاملات خود را بی دلیل باز نگذارید.
بازار فارکس تعطیلی ندارد و 24 ساعت در روز و 7 روز در هفته کار می کند اما لزومی ندارد شما هم همین قدر برای بازار فارکس وقت صرف کنید. هیچ معامله گر حرفه و متخصصی تا کنون نتوانسته از همه موقعتیهایی که بازار ارائه می کند استفاده کند. گاهی لازم است توقف کنید و یا کاملا از بازار خارج شوید. فارکس فقط یک فرصت سرمایه گذاری نیست بلکه به مدیریت سرمایه هم نیاز دارد که به معنی حفظ موقعیت های موجود از خطرات احتمالی است. اما اگر همواره سرگرم بازار باشید از این مهم غافل خواهید شد.

4.تنوع ارزی بهتر همیشه بهتر نیست.
درست است که همپوشانی بین جفت ارزها یکی از اصول تکنیکال است اما اطلاعات زیادی برای تازه واردان مضر است. فعالیت در بازار ارزهای مختلف بسیار وقت گیر و گیج کننده است پس روی یک بازار متمرکز شوید.

5.دستور توقف ضرر اجباریست.
دستور توقف ضرر (استاپ لاس) از ابزارهای مهم حرفه ای هاست پس همه باید از آن استفاده کنند. این دستور بهترین روش برای کاهش ضرر احتمالی است.

6.حساب دمو با حساب حقیقی متفاوت نیست اما...
این گفته نیز درست است اما حساب دمو یک روش تمرینی برای آشنایی با طرز کار سکوی معاملاتی است پس خیلی تعجب نکنید اگر استراتژی که در حساب دموی شما به خوبی کار می کرد در حساب های حقیقی به کار نیاید.دلیل این امر این است که استراتژی معاملاتی تنها نیمی از یک ترید است.نیم دیگر آن تجربه و به کارگیری آن در بازار واقعی ست.

7.استراتژی های پیچیده بهتر نیستند.
کجا شنیده اید که پیچیدگی و دشواری بهتر و مفیدتر است؟ برای سود کردن در بازار تبادل ارز بین الملل لازم نیست انیشتن باشید. لازم نیست از همه شاخصها، تکنیکالها و تحلیل های موجود استفاده کنید. اگر با انبوهی از اطلاعات احاطه شوید سردر گم خواهید شد. این آشفتگی استراتژی شما را نابود خواهد کرد. 8.فارکس شوخی بردار نیست.
بازار تبادل ارز بین الملل تفریحگاه نیست اگرچه مانند بسیاری از صنایع کنونی با مشغول کردن ذهن شما به جنبه های سرگرم کننده زمنیه نابودی شما را فراهم خواهد کرد. این صنعت قانون مند است. تنها بخش طنز بازار ارز بین الملل کتابهای معروف به “guru”است که ادعا می کند با استفاده از روشهای آن سرمایه شما 400% بازخواهد گشت و احتمال ضرر به صفر خواهد رسید! فریب کاران در کمین هستند. مراقب باشید. از جمع آوری اطلاعات اضافه بپرهیزید. آهسته و پیوسته حرکت کنید و از اشتباهات خود درس بگیرید.



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد