تحلیل تکنیکال بازار سرمایه

تحلیل تکنیکال بازار سرمایه

مشاوره و تحلیل تکنیکال بورس طلا سکه انس فارکس
تحلیل تکنیکال بازار سرمایه

تحلیل تکنیکال بازار سرمایه

مشاوره و تحلیل تکنیکال بورس طلا سکه انس فارکس

تحلیل شاخص کل بورس

با سلام و احترام


ادامه ی روند نزولی شاخص 



جالب اینکه این کارشناس تازه یادش افتاده چرا بورس زمین خورده !!!


متن خبر :

چرا بورس به زمین خورد
تاریخ انتشار : یکشنبه ۹ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۰۸
کارشناس ارشد بازار سرمایه گفت: ممکن است دولت برای جبران کسری خود قیمت خوراک پتروشیمی را افزایش دهد یا به معادن فشار وارد کند.پیش بینی میکنم در روزهای آینده از شدت کاهش ارزش بازار کاسته خواهد شد.

امیر افسر کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اینکه سهامداران با امید به موفقیت در مذاکرات ایران و گروه ۱+۵، سود بسیاری از سهمها را پیشخور کردند، گفت: شاخص بورس در هفته گذشته به صورت کاذب رشد کرده بود و همین امر باعث شد تا با تمدید مذاکرات و از بین رفتن توقعات سهامداران شاخص با سقوط همراه شود. او تاکید کرد: متاسفانه مهمترین امری که بر بورس ایران تاثیر میگذارد اخبار و مسائل سیاسی است که به شدت بازار را تحت تاثیر قرار میدهد؛ حتی اگر صنایع و شرکتها با رشد همراه باشند، اما اخبار منفی سیاسی، بازار را بیشتر متاثر میکند و آنرا به چالش میکشد.

این کارشناس بازار سرمایه، آینده این بازار را به دلیل نزدیک شدن به زمان تصویب لایحه بودجه ۹۴، غیر قابل پیش بینی عنوان کرد و گفت: روند مصوبات لایحه بودجه ۹۴، قیمت نفت و دلار و همچنین میزان کسری بودجه ۹۳، مهمترین تاثیر را بر روند شاخص میگذارد. او با بیان اینکه مشخص نیست نوع تصمیمگیری دولت در خصوص کسری بودجه ۹۳ چگونه است، گفت: ممکن است دولت برای جبران کسری خود قیمت خوراک پتروشیمی را افزایش دهد یا به معادن فشار وارد کند؛ از سویی دیگر ممکن است نرخ دلار را در بودجه ۹۴ افزایش دهد که همه این موارد روی بسیاری از شرکتهای بورسی تاثیر منفی میگذارد و از این رو بازار را تحت الشعاع قرار می دهد.

امیر افسر همچنین با تاکید بر اینکه بازار تقریبا به تعادل رسیده است گفت: در روزهای آینده از شدت کاهش ارزش بازار کاسته خواهد شد و بدلیل اصلاح شاخص، رشد مجدد ارزش بازار نیز قابل پیشبینی است.

این کارگزار بورس سهامداران را به بررسی بیشتر سهمها دعوت کرد و گفت: سهامداران باید بیشتر به سراغ سهمهایی بروند که به لحاظ بنیادی مناسبتر بوده و بدون هیجان سهامداری کنند.
منبع: نسیم آنلاین


یک ریزش سنگین پاییزی دیگر برای بورس/ چرا شاخص بازار سرمایه نزولی شد؟

اقتصاد > بازار مالی - در پایان زمان معاملات، شاخص بازار سرمایه 1055 واحد افت کرد و شاخص بورس با ورود به کانال 72 هزار واحد در عدد 72 هزار و 189 واحد ماندگار شد.

با انتشار خبر تمدید مذاکرات ایران و طرف‌های غربی، جهت شاخص‌های «بورس» و «قیمت دلار» به‌عنوان نماد بازار به طور کامل تغییر پیدا کرده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سه شنبه هفته گذشته که بازار سرمایه و ارز وارد فاز  متفاوتی شده است ، نشانه‌ای ‌که حکایت از تغییر در متغیرهای بنیادی اقتصاد کشور شکل گرفته باشد مشاهده نمی شود.

با وجود اینکه به زعم بسیاری از فعالان اقتصادی تغییری در متغیرهای بنیادی اقتصادی ظرف یک هفته گذشته به وجود نیامده است اما بار دیگر در جریان معاملات روز یکشنبه، بورس اوراق بهادار تهران  یکی دیگر از سنگین ترین ریزش های پاییزی خود را تجربه کرد. بر این اساس شاخص بازار سرمایه  با افت بیش از 1000 واحدی به کانال 72 هزار واحد سقوط کرد.

ریزش سنگین پاییزی بازار سرمایه در شرایطی اتفاق افتاد که بنا به گفته فعالان بازار سرمایه این اتفاق از نخستین ساعات آغاز به کار معاملات روز یکشنبه قابل پیش بینی بود. آنان دلیل این پیش بینی خود را اینگونه مطرح می کندد که از دقایق ابتدایی معاملات روز یکشنبه صف‌های سنگین فروش شکل گرفت و قیمت تمامی سهام شرکتها به یکباره به رنگ قرمز درآمد. براساس صف‌های فروش سنگین شکل گرفته در تالار شیشه‌ای اکثر شرکت‌های خودرویی و بانکی همچون سرمایه‌گذاری رنا، سرمایه‌گذاری سایپا، سایپا ، ایران خودرو، زامیاد، گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو به همراه پارس خودرو و بانک ملت از بیشترین تقاضای فروش برخوردار شدند.

همچنین در بازار امروز شرکتهای هلدینگ خلیج فارس، فولاد مبارکه، گسترش نفت و گاز پارسیان، بانک ملت، مپنا، بانک تجارت، صادرات، مخابرات، تاپیکو، ایران خودرو، توسعه معادن و فلزات به همراه بانک های پارسیان، پاسارگاد و اقتصاد نوین بیشترین تاثیر را در افت شاخص بورس گذاشتند.

گفتنی است بنا به گفته کارشناسان بازار سرمایه پس از آنکه انتظارات سهامداران از مذاکرات وین اتفاق نیفتاد و به دنبال آن کاهش قیمت نفت رقم خورد بسیاری از فعالان بورس ترجیح دادند روز های کم تحرک تری را از سر گذرانند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد