تحلیل تکنیکال بازار سرمایه

تحلیل تکنیکال بازار سرمایه

مشاوره و تحلیل تکنیکال بورس طلا سکه انس فارکس
تحلیل تکنیکال بازار سرمایه

تحلیل تکنیکال بازار سرمایه

مشاوره و تحلیل تکنیکال بورس طلا سکه انس فارکس

افزایش حقوق یا کااااااهش حقوق !!!


هر ساله با نزدیک شدن به پایان سال، یکی از موضوعاتی که بیش از هر چیز دیگری ذهن مردم و بخصوص قشر کارمند و حقوق‌بگیر جامعه را به خود درگیر می‌کند، افزایش حقوق کارگران و کارمند ‌آن است. هم‌اکنون در این بازده زمانی، چشم اکثر حقوق‌بگیران به دست دولت است تا ببیند با این گرانی و تورم موجود در جامعه، چه میزان بر دریافتی آن‌ها افزوده خواهد شد.

به گزارش «تابناک»، اما در این لایحه، برخی اتفاقاتی روی داده و باعث نگرانی مردم شده است؛ از جمله اینکه قرار بود دولت با رقمی که ‌برای نرخ ارز در نظر گرفته،‌ ‌اوضاع را طوری مدیریت کند تا قیمت ارز به سوی تک نرخی شدن برود، ولی در این لایحه، نه تنها خبری از تک نرخی شدن نیست، بلکه افزایش ۲۰۰ تومانی ارز دولتی نیز باعث التهاب بازار و نگرانی مردم شده است.

بنا بر این گزارش، سال گذشته، میزان تورم موجود در کشور بیش از ۳۵ درصد بود اما به دلیل کنترل تورم در جامعه دولت، توانست مجلس را متقاعد کند که میزان افزایش حقوق تنها ۲۵ درصد افزایش یابد، این کار دولت منجر به کاهش درآمد قشر حقوق‌بگیر جامعه نسبت به تورم موجود و در ‌‌نهایت باعث کاهش قدرت خرید کارمندان شد.

اما بر خلاف وعده‌های دولت، سناریوی سال گذشته با شمایلی دیگر امسال نیز در حال اجراست. هم‌اکنون تورم در کشور حدود ۲۵ درصد است؛ اما چندی پیش، رئیس جمهور با حضور در مجلس ادعا کرده ‌که تورم تا آخر سال به کمتر از ۲۰ درصد خواهد رسید و جمع‌بندی‌های دولت در این باره حکایت از تورم ۱۷ درصدی در پایان سال دارد
به گزارش «تابناک»، ‌ بر پایه قانون برنامه پنجم توسعه، دولت مکلف بود نرخ مالیات بر ارزش افزوده را از سال اول برنامه سالانه یک واحد درصد اضافه کند، به‌ گونه‌ای‌ که در پایان برنامه به ۸ درصد برسد. سهم شهرداری‌ها از نرخ مزبور ۳ درصد و سهم دولت ۵ درصد تعیین شده است.

اما سال گذشته به درخواست دولت به جای یک درصد، ۲ درصد بر میزان این مالیات اضافه ‌و مقرر شد، یک درصد اضافه شده، صرف ارتقای سلامت شود و در اختیار وزارت بهداشت و درمان قرار گیرد.
بر پایه ‌برنامه پنجم توسعه، افزایش مقدار مالیات بر ارزش افزوده تا پایان سال ۹۳ ‌بوده و قرار بود ‌تا پایان این سال به ۸ درصد برسد و این کار ‌برای اولین بار در تاریخ انقلاب اسلامی‌ انجام شود. دولت از برنامه جلو افتاد، اما گویا طعم این مبالغ ‌زیر زبان دولت مزه کرده ‌و ‌امسال نیز قصد افزایش مالیات بر ارزش افزوده را دارد!
حالا شما بگید حقوق بیشتر شده آیا ؟؟؟
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد