تحلیل تکنیکال بازار سرمایه

تحلیل تکنیکال بازار سرمایه

مشاوره و تحلیل تکنیکال بورس طلا سکه انس فارکس
تحلیل تکنیکال بازار سرمایه

تحلیل تکنیکال بازار سرمایه

مشاوره و تحلیل تکنیکال بورس طلا سکه انس فارکس

تفاوت های تحلیل بنیادی و تکنیکی


تحلیل بنیادی

تحلیل بنیادین یعنی اینکه ببینیم نیروهای اجتماعی، سیاسی و اقتصادی چگونه عرضه و تقاضا در بازار را تحت تاثیر قرار می دهند. به عبارت دیگر اینکه توجه خود را معطوف به اقتصادهای قوی و ضعیف نماییم. ایده ای که پشت این قضیه نهفته است این است که کشوری که از لحاظ اقتصادی قوی تر است پول قوی تری هم دارد. چرا که هر چه اقتصاد یک کشور قوی تر باشد، اعتماد سایر کشورها به پول آن کشور بیشتر است. 

 

برای مثال دلار آمریکا قوی شده است چرا که اقتصاد آمریکا در حال قوی شدن است. هر چه اقتصاد بهتر شود نرخ بهره برای کنترل تورم بالاتر می رود و در نتیجه خود این امر باعث بالاتر رفتن نرخ دلار می شود. لپ تحلیل بنیادین همین است.

تحلیل تکنیکی

تحلیل تکنیکی در واقع مطالعه حرکت قیمتهاست. در یک کلمه، تحلیل تکنیکی = نمودارها. ایده آن بر این اساس است که با نگاه به حرکت گذشته قیمت ها بتوانیم حرکت آینده آنها را پیش بینی کنیم. با نگاه کردن به نمودارها شما می توانید روندها و الگوهایی را تشخیص بدهید که به شما برای تشخیص موقعیت های معامله کمک می کنند.


مهم ترین چیزی که در تحلیل تکنیکی می آموزید، روند است. همه مردم می گویند که "از معامله در جهت روند نبینی گزند." دلیل آن این است که احتمال کسب سود وقتی که شما یک روند را تشخیص داده و در جهت آن معامله می کنید بسیار زیاد است. تحلیل تکنیکی به شما کمک می کند که این روندها را در همان ابتدای شکل گیری تشخیص داده و بیشترین سود ممکن را ببرید.


الان ممکن است که با خودتان فکر کنید که " اینها چه آدم های باهوشی هستند. از چه کلماتی استفاده می کنند . " بنیادین " و " تکنیکی ". فکر نمی کنم بتوانم این چیزها رو یاد بگیرم . اصلاً خود را ناراحت نکنید. بعد از اینکه این مدرسه را تمام کنید شما هم به باهوشی ما می شوید!


خوب، کدام تحلیل بهتر است؟

بسیار خوب، یک سوال میلیون دلاری. در طی سفر خود به عنوان یک تریدر بلندپرواز، هواخواهان زیادی را برای هر دو نوع تحلیل پیدا می کنید. کسانی را می بینید که می گویند که تحلیل بنیادی است که بازار را پیش می برد و در نمودار هم چیزی مشاهده شود، تصادفی بیش نیست. از طرفی عده ای معتقدند که از آنجایی که تحلیلگران تکنیکی به این نوع تحلیل توجه دارند و از آنجایی که سایر معامله گران هم این توجه را در نظر می گیرند الگوهای متعارفی در بازار شکل می گرد که می توان آنها را تشخیص داد و برای پیشگویی آینده از آنها استفاه کرد.

خود را درگیر این مسأله نکنید که کدامیک از تحلیل ها بر دیگری ارجحیت دارد ....
به عبارت دیگر اگر می خواهید یک تریدر موفق در ***** بشوید باید قادر باشید هر دو تحلیل را به طور موثر به کار بگیرید. این گفته را قبول ندارید؟ بسیار خوب ، در اینجا مثالی می زنم که ببینید که فقط اکتفا به یک نوع تحلیل چگونه می تواند باعث ضرر شود.

" شما نمودارهایتان را نگاه می کنید و یک موقعیت خوب برای معامله را تشخیص می دهید. خوشحال از پولی که قرار است از آسمان ببارد با خودتان می گویید : "مرد، تا بحال همچنین موقعیت خوبی ندیده ام. عاشقتم نمودار من! "
لبخندی حاکی از رضایت بر لبان شما نقش می بندد. (از این لبخندها که تمام دندانهایتان معلوم می شود) و وارد معامله می شوید.
اما صبر کنید ! ناگهان می بینید که معامله تان 30 پیپ در جهت مخالف پیش بینی تان حرکت می کند. شما نمی دانستید که نرخ بهره برای ارز مورد معامله شما کاهش یافته و در نتیجه همه در خلاف جهت شما معامله کرده اند.
خنده بر لبان شما می ماسد و شما از دست نمودارهایتان عصبانی می شوید.شما مقداری پول از دست داده اید و همه اش به خاطر این است که تحلیل بنیادین را نادیده گرفته اید."

درست است، داستان غم انگیزی بود ولی فکر می کنم شما مسأله را گرفته باشید.

بازار ***** مثل یک توپ بزرگ می ماند که در درون آن تعادلی بین فاکتورهای تکنیکی و بنیادین برقرار می شود، که هر کدام نقشی در تعیین جهت بازار دارند.

 

یادتان هست که از کودکی پدرو مادرتان می گفتند هر چیزی به اندازه اش خوب است؟ شاید با خودتان فکر کنید که درست نیست، اما در بازار ***** همین مساله در نحوه به کارگیری تحلیل ها مصداق دارد. تنها به یکی از آنها اتکا نکنید. در عوض سعی کنید در استفاده از آنها تعادل برقرار کنید، چرا که تنها در اینصورت است که می توانید بیشترین بهره را از معامله گری ببرید.


خلاصه

  • دونوع شیوه برای تحلیل وجود دارد : بنیادین و تکنیکی
  • تحلیل بنیادین یعنی تحلیل بازار از طریق قدرت اقتصادی یک کشور (مثلاً با قوی تر شدن اقتصاد آمریکا دلار هم قوی تر می شود.)
  • تحلیل تکنیکی یعنی تحلیل حرکت قیمتها. تحلیل تکنیکی = نمودارها.
  • تحلیل تکنیکی به ما کمک می کند تا روندهایی را که در آنها موقعیت های سود آور وجود دارد، تشخیص دهیم.
  • برای اینکه معامله گر موفقی باشید باید تحلیل بنیادین و تکنیکی را درکنار هم داشته باشید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد