تحلیل تکنیکال بازار سرمایه

تحلیل تکنیکال بازار سرمایه

مشاوره و تحلیل تکنیکال بورس طلا سکه انس فارکس
تحلیل تکنیکال بازار سرمایه

تحلیل تکنیکال بازار سرمایه

مشاوره و تحلیل تکنیکال بورس طلا سکه انس فارکس

پررونق‌ترین بخش اقتصاد در سه‌ماهه نخست 2015

 

بازار مسکن در آمریکا یکی از درخشان‌ترین نقاط بهبود اقتصادی این کشور است. پس از وقوع بحران مالی هشت‌سال پیش که از وام‌های مسکن بدون پشتوانه ناشی شد، حیات، دوباره به بازار مسکن بازگشته‌ و همان‌طور که «وال‌استریت» توانسته در سه‌ماهه نخست سال 2015، سهم خود را از اقتصاد بگیرد، حال که در سه‌ماهه دوم سال قرار داریم، بسیاری از اقتصاددانان به این باور رسیده‌اند که بازار مسکن آمریکا، درخشان‌ترین دوران خود را طی سالیان اخیر سپری می‌کند.
  
به‌گزارش بیزنس‌اینسایدر، موسسه مالی «مورگان‌ استنلی» ماه گذشته با انتشار یادداشتی اعلام کرد: به‌رغم شروع ضعیف برخی جبهه‌های اقتصادی در سه‌ماهه نخست سال، بخش مسکن منشاء رشد اقتصادی بوده‌است. ازنظر ما، این انتظار می‌رفت که بخش مسکن در آمریکا، در فصل بهار که اغلب اوج خرید و فروش مسکن است، رونق بگیرد. این گروه همچنین در یادداشت دیگری در روز چهارشنبه اعلام کرد: ماه می 2015، به‌طور قابل توجهی مثبت‌ترین ماه برای مسکن بوده‌است.

ارزیابی‌های موسسه مورگان استنلی از وضعیت بازار مسکن آمریکا نشان می‌دهد، وضعیت فروش مسکن در سه‌ماهه نخست امسال، 6.6 درصد نسبت به سه‌ماهه نخست سال گذشته (2014) بالاتر بوده‌است. بنابر اعلام موسسه مورگان استنلی، تمام مناطق کشور شاهد رشد در بخش مسکن بوده‌اند.

بنابراعلام این موسسه، همچنین فروش خانه های تازه‌ساز، شاهد رشد قابل‌توجهی بوده به‌طوری‌که توانسته از رشد دوسال پیش، سبقت بگیرد. قیمت خانه نیز در سه‌ماهه نخست سال افزایش یافته و مورگان استنلی با تلفیق شاخص‌هایی که قیمت مسکن را اندازه‌گیری می‌کنند، رشدی 4.1 و 6.8 درصدی را برای قیمت مسکن در آمریکا برآورد کرد.

تمامی این اتفاقات در بازار مسکن آمریکا درحالی می‌افتد که امسال، بسیاری از داده های اقتصادی نتوانست انتظارات را برآورده کند اما نمایش مطلوب بخش مسکن در سه‌ماهه نخست آمادگی ذهنی اقتصاددانان را برای ارزیابی وضعیت اقتصادی در ادامه سال فراهم کرده‌است.

«
نیشو سود»، مدیر بخش مطالعات سرمایه «دویچه‌بانک» می‌گوید: میزان تقاضا برای خانه از ابتدای سال تاکنون قابل‌توجه بوده و پس از آنکه سرمای سخت زمستان در سه‌ماهه نخست سال، شروع بازار مسکن را تحت‌الشعاع قرارداد، این انتظار می‌رفت که این بخش نیز دچار رکود شود.

همچنین، نرخ‌های بهره را می‌توان جزو ریسک‌های احتمالی دانست اما مادامی که خط سیر سرمایه‌گذاران تحت کنترل باشد، تصور ما این است که در سال 2015، شاهد چشم‌انداز مثبتی برای ساخت خانه‌های مسکونی جدید باشیم.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد