تحلیل تکنیکال بازار سرمایه

تحلیل تکنیکال بازار سرمایه

مشاوره و تحلیل تکنیکال بورس طلا سکه انس فارکس
تحلیل تکنیکال بازار سرمایه

تحلیل تکنیکال بازار سرمایه

مشاوره و تحلیل تکنیکال بورس طلا سکه انس فارکس

افزایش نرخ بهره آمریکا و تاثیرات آن بر بازارهای جهانی

بسیاری از کارشناسان اقتصادی پیش بینی می کنند که فدرال رزرو در نشست سپتامبر برای نخستین بار از سال 2006 میلادی نرخ بهره را افزایش خواهد داد.

بر اساس این گزارش برخی از تحلیلگران اقتصادی معتقدند که با توجه به تعدیل نرخ تورم در اقتصاد آمریکا، افزایش نرخ بهره در شرایط کنونی تاثیر چندانی بر روند نوسانات قیمت طلا نخواهد داشت.

البته هنوز هستند کارشناسانی که معتقدند افزایش نرخ بهره موجب رشد چشمگیر ارزش اوراق قرضه آمریکا و ارزش دلار خواهد شد و این مساله به ضرر قیمت طلا خواهد بود.

از زمان وقوع بحران مالی 2008 میلادی ارتباط بین نرخ بهره و قیمت طلا افزایش یافته و به نظر می رسد که افزایش یا کاهش نرخ بهره تاثیر بیشتری بر قیمت طلا داشته است.
  
تحقیق جدیدی که از سوی موسسه مالی مک کواری انجام شده نشان می دهد که افزایش نرخ بهره فدرال رزرو لزوما موجب کاهش قیمت جهانی طلا نخواهد شد. از سال 1994 میلادی فدرال رزرو در 31 موقعیت نرخ بهره را افزایش داده و در اکثر این موارد قیمت طلا در ابتدا با افزایش روبرو شده است.

 
آخرین باری که فدرال رزرو نرخ بهره را افزایش داده است مربوط به 29 ژوئن 2006 میلادی است که پس از اعلام این خبر قیمت طلا 3 درصد رشد داشته است.

این احتمال وجود دارد که افزایش نرخ بهره در سال 2015 میلادی نیز آغازگر روندی دیگر برای افزایش قیمت جهانی طلا باشد. موسسه کاپیتال اکونومیکس نیز اعلام کرده است که یک رابطه تاریخی منفی بین نرخ بهره و قیمت طلا وجود داشته ولی ممکن است این رابطه دستخوش تغییراتی شده باشد.

مهمترین عامل موثر بر این رابطه طی سال های اخیر نرخ تورم بوده است. با توجه به تعدیل نرخ تورم آمریکا طی ماه های گذشته این احتمال وجود دارد که قیمت طلا تحت تاثیر افزایش نرخ بهره فدرال رزرو با افزایش روبرو شود.انتشار آمارهای اقتصادی آمریکا طی روزهای آینده تاثیر زیادی بر تصمیم فدرال رزرو برای افزایش نرخ بهره خواهد داشت.

 

نظرات 1 + ارسال نظر
محمد پنج‌شنبه 21 خرداد 1394 ساعت 21:54

جالب بود . همیشه همینه . بازار مشخص شده نیست

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد