تحلیل تکنیکال بازار سرمایه

تحلیل تکنیکال بازار سرمایه

مشاوره و تحلیل تکنیکال بورس طلا سکه انس فارکس
تحلیل تکنیکال بازار سرمایه

تحلیل تکنیکال بازار سرمایه

مشاوره و تحلیل تکنیکال بورس طلا سکه انس فارکس

عوامل تاثیرگذار بر کاهش و افزایش قیمت طلا در بازارهای جهانی



براساس این بررسی‌ها کسری بودجه دولت‌ها، بهبود اوضاع اقتصادی کشورها و نرخ بهره بانک‌ها جزو مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار در بازار طلا شمرده شده که نکاتی از آن در ذیل منعکس می‌شود.




عوامل مهم در کاهش قیمت طلا

 

 

۱ – چنانچه اطمینان کافی نسبت به دولت‌های اروپایی و آمریکایی در قدرت مقابله آنها با مشکلات کسری بودجه دولت‌ها به وجود آید.


۲ – اظهارات چین مبنی بر اینکه خرید اوراق قرضه منطقه یورو (و اوراق قرضه آمریکا) ادامه پیدا کند، منجر به فرونشاندن ترس بدتر شدن اوضاع در بازار می‌شود. این مساله در حال برقرار کردن آرامش در بازارهای ارز می‌باشد.


۳ – اوضاع اقتصادی دنیا به سمت بهبود پیش می‌رود؛ ولواینکه روند آن کندتر از آنچه تصورش می‌شد، باشد.


۴ – کاهش تقاضا برای سرمایه‌گذاری نیز منجر به کاهش قیمت طلا می‌شود.


۵ – تقاضا برای خرید جواهرآلات آن قدر کافی نیست که بتواند قیمت طلا را در سطح بالای فعلی نگهدارد.


۶ – نرخ بهره قطعا افزایش خواهد یافت تا ارزها را برای سرمایه‌گذاران در حوزه طلا (بلندمدت) جذاب‌تر کند که این مساله منجر به افزایش تمایل سرمایه‌گذاران به سرمایه‌گذاری در ارزها می‌شود.


۷ – اعتقاد به اینکه اقتصاد کشورهای توسعه‌یافته دنیا بهبود خواهد یافت، منجر به کاهش تقاضا برای طلا خواهد شد.

عوامل مهم در افزایش قیمت طلا




عوامل تاثیرگذار بر رشد قیمت طلا به شرح ذیل است:


۱٫ اقدامات سختگیرانه اروپا برای کاهش کسری بوجه در حد قابل قبولی کافی نمی‌باشد و سرانجام بازپرداخت هر کدام از این بدهی‌های جدید را به حال خود رها خواهد نمود. ایالات متحده آمریکا عملکرد صحیحی برای مهار این کسری انجام نمی‌دهد. در حقیقت سطح اطمینان به میزان زیادی در بسیاری از دولت‌ها کاهش یافته و آنها ناچارند مشکلات مالی این دهه را تحمل کرده، با سیاست‌های تورمی خود به احیای رشد اقتصادی بپردازند و در نتیجه مشکلات بدهی خود را حل کنند. چنانچه آنها در انجام این اقدامات شکست بخورند راه گریزی برای این ملت‌ها باقی نمی‌ماند و این نشان‌دهنده شکست استراتژی رهایی این کشورها می‌باشد.


۲٫ این شکست منجر به انحلال اتحاد پولی اروپا و احتمالا متلاشی شدن یورو خواهد شد. وقوع چنین اتفاقی از هم اکنون محتمل به نظر می‌رسد.


۳٫ تقاضا برای سرمایه‌گذاری در طلا قوی بوده و احتمال آن می‌رود که این روند برای آن در آینده قابل پیش‌بینی باشد؛ چرا که سطح اطمینان در سیستم‌ پولی جهان با افت زیادی مواجه شده است.


۴٫ چین و روسیه از خریداران اصلی طلا هستند و برای رسیدن به اهدافشان (روسیه خواهان این است که ۱۰ درصد ذخایرطلا باشد) سال‌ها است اقدام به خرید طلا می‌کنند.


۵٫ چنانچه تقاضا برای جواهرآلات حتی با قیمت‌های فعلی هم رشد کند.


۶٫ تعداد عرضه‌کنندگان فعلی طلا برای پوشش این سطح تقاضا کافی نمی‌باشد و تنها زمانی عرضه‌کنندگان جدید وارد بازار می‌شوند که قیمت طلا بسیار بالاتر از قیمت فعلی خود شود.



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد