تحلیل تکنیکال بازار سرمایه

تحلیل تکنیکال بازار سرمایه

مشاوره و تحلیل تکنیکال بورس طلا سکه انس فارکس
تحلیل تکنیکال بازار سرمایه

تحلیل تکنیکال بازار سرمایه

مشاوره و تحلیل تکنیکال بورس طلا سکه انس فارکس

تحلیل فاندامنتال شاخص دلار در هفته پیش رو 23 الی 27 شهریور



در هفته پیش رو مهمترین جلسه FOMC در سال 2015 برگزار خواهد شد. در این مدت دلار در مقابل بیشتر ارز ها به جز ین ژاپن (که با افزایش 1.33 درصد خود موجب سرازیر شدن سرمایه گذاران از ارزهای ذخیره (Safeheaven) و بازار های نوظهور به سمت دلار شد) تحت فشار قرار دارد (دلار استرالیا به طور مثال 2.66 درصد در مقابل دلار آمریکا تقویت شد). نوسانات و مشکلات ناشی از کند شدن اقتصاد چین می تواند دلیلی باشد تا فدرال رزرو از تصمیم افزایش نرخ بهره خود در پنجشنبه این هفته منصرف شود.

  

فدرال رزرو در حال حاضر در وضعیت سر در گمی به سر می برد. از سویی بازار های مالی اخیرا تا حدودی بهبود یافته اند. و از سوی دیگر یکی از تعهد های بانک مرکزی – رسیدن به قیمت های با ثبات و رسیدن به حداکثر اشتغال- به هدف خود رسیده است. بازار کار آمریکا با قدرت به رشد و توسعه خود ادامه می دهد، همان طور که در گزارش های قبلی اشاره شد، نرخ بیکاری در ماه آگوست به طور غیرمنتظره ای به 5.1 درصد کاهش یافت که این از مقدار پیش بینی ماه ژوئن FOMC که عددی بین 5.2 و 5.3 درصد برای امسال بود، بسیار بهتر است.

به دلیل توسعه بازار کار آمریکا، بازار های مالی از احتمال افزایش نرخ بهره در این هفته نگران هستند. افت شدید بازدهی اوراق کوتاه مدت آمریکا حاکی از دست کشیدن سرمایه گذاران از خرید کوتاه مدت سهام است. در عین حال این امر موجب تقویت دلار می شود. به طور مشابه، بازار های خارج از مرز های آمریکا با این تفکر که رشد آرام اقتصاد جهانی، احتمال بالا بردن نرخ بهره را تقویت می کند، از حجم معاملات نرخ بهره ای خود در ارزهای پر بازده و ارز بازار های نوظهور، کاسته اند. در هفته و ماههای قبل این عوامل دست به دست هم داده اند تا با سرازیر شدن سرمایه به سمت دلار آمریکا، موجب حمایت از این ارز شوند.

با وخیم تر شدن وضعیت بازار های مالی به دلیل احتمال افزایش نرخ بهره و شروع سیاست های انقباضی، احتمالا فدرال رزرو از تصمیم خود برای پایان دادن به سیاست بهره-نزدیک-به صفر درصدی، منصرف شود.

در اوایل ماه سپتامبر، وال استریت ژورنال مصاحبه ای را با ریس فدرال رزرو سان فرانسیسکو، جان ویلیامز، منتشر کرد که در آن ویلیامز به علاقه و اراده فدرال رزرو برای افزایش نرخ بهره در سال جاری اشاره می کند و اضافه می کند که فدرال رزرو بهره را با این شرط بالا خواهد برد که ریسک بازار های مالی کاهش یافته باشد. نظر جان ویلیامز از این جهت برای ما مهم است که وی با ریس فعلی فدرال رزرو، جنت یلین، دیدگاه ها و تفکرات تقریبا مشابهی دارد. با این حال، از انتشار این مصاحبه تا جلسه این هفته FOMC، زمان کافی برای بهبود اقتصاد جهانی وجود ندارد.

باید در نظر گرفت که فدرال رزرو هنوز با هدف های تورمی خود فاصله دارد و در عین حال باد های مخالف بالا بردن بهره هم به شدت در حال وزیدن است. با توجه به قرار داد های آتی ذخایر فدرال رزرو، احتمال افزایش نرخ بهره در پنجشنبه این هفته 28 درصد است و فعالین بازار تا حدودی از احتمال اعمال سیاست های انقباضی نا امید شده اند.

با بررسی تمام عوامل فوق می توان به این نتیجه رسد که فدرال رزرو در این هفته با دو گزینه مواجه خواهد بود، که هیچکدام به نفع دلار آمریکا نیست. اولین سناریو، بدین شکل است که فدرال رزرو در پنجشنبه نرخ ها بهره را بالا خواهد برد و به دنبال آن اعلام خواهد کرد که تا رسیدن تورم به هدف مورد نظر بانک، افزایش دیگری در نرخ ها صورت نخواهد گرفت. بازار فارکس هم در مواجه با این وضعیت فعالیت های آتی وسیاستی فدرال رزرو را در بازار تعدیل خواهد کرد و با فرض این موضوع که در آینده نزدیک افزایش دیگری در بهره ها نخواهیم داشت، دلار آمریکا تضعیف خواهد شد.

سناریو دوم، خودداری از بالا بردن نرخ بهره است، که در حال حاضر ماه دسامبر محتمل ترین زمان جایگزین سپتامبر است(با توجه به قرار داد های آتی ذخایر فدرال رزرو). چنین سناریویی ما را به یاد جلسه ماه مارس FOMC می اندازد که بعد از بلوف فدرال رزرو در مورد زمان بالا بردن بهره ها با تضعیف شدید دلار مواجه شدیم.

در هر دو حالت بعد از جلسه FOMC فشار حمایتی از دلار، توان خود را به خاطر کم رنگ شدن انتظارات سیاست های آتی، از دست خواهد داد. جای دیگری که می توان به دنبال شواهد مربوط به نرخ های بهره بود، نمودار های نقطه ای نظرات اعضای فدرال رزرو در مورد بهره های متناسب با زمان است. در جلسه ماه ژوئن، پیش بینی های بهره برای سال 2015 و 2016 با تعدیل منفی به 0.57 و 1.57 درصد از مقدار 0.77 و 2.03 درصد در ماه مارس کاهش یافت. پیش بینی ماه ژوئن نشانگر یک یا دو افزایش بهره در سال 2015 است. تصمیم به افزایش ” تنها یکبار” برای نرخ بهره و یا “به تعویق انداختن” این امر به ماه های اکتبر یا دسامبر، موجب تعدیل منفی در پیش بینی های آتی نرخ بهره خواهد شد. و کاهش انتظارات بهره ای، می تواند آسیب جدی به دلار آمریکا وارد سازد.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد